Jak można unowocześniać pipety?
Współczesny badacz nie jest w stanie obejść się bez pipety. Jest to narzędzie powszechnie stosowane we wszystkich rodzajach laboratoriów naukowych i przemysłowych. Bez pipety nie mogłyby się odbywać praktycznie żadne badania w zakresie biochemii, biotechnologii, mikrobiologii czy analizy chemicznej.

Każdy kto choć raz miał okazję pracować w laboratorium zapewne spotkał się z przynajmniej jednym z trzech rodzajów pipet - Pasteura, miarową bądź automatyczną. Najbardziej zaawansowane technologicznie są pipety automatyczne. Pozwalają one na bardzo precyzyjne odmierzanie i przenoszenie cieczy dzięki specjalnemu mechanizmowi składającemu się z tłoczka ze sprężynką, rączki, regulatora oraz wymiennej końcówki. W najnowocześniejszych pipetach mechanizm dozujący sterowany jest elektronicznie, a pożądane parametry pipetowania można ustawić na wyświetlaczu elektronicznym.

Jednakże unowocześnianie pipet to nie tylko coraz nowsze technologie dozowania. Klienci wyrażają też zainteresowanie zmianami...estetycznymi.