Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Rozwiń skrzydła w Chinach!
Chiny to obecnie jedna z najpotężniejszych, najbardziej liczących się oraz najstabilniejszych gospodarek świata. Obecność na rynku chińskim daje przedsiębiorcom możliwość rozwoju i budowania silnej pozycji swojej firmy. Nie sposób nie dostrzec potencjału tkwiącego w promowaniu produktów oraz usług wśród tak licznej społeczności. Rozmowa z Michałem Brońkiem, prezesem firmy ChinaWay wyjaśni kluczowe bariery wejścia na ten atrakcyjny rynek.

Polscy producenci kosmetyków dzięki szerokiej ofercie produktowej, wysokiej jakości i przystępnej cenie szturmem zdobywają rynki zagraniczne. Są obecni na najważniejszych targach i konferencjach na świecie, efektywnie wykorzystują unije dofinansowania i ciągle maja apetyt na podbijanie kolejnych rynków...

Jednym z atrakcyjniejszych w obecnej chwili są Chiny. Ekonomiścitwierdzą, że wkrótce będą one odgrywać podobną rolę, jaką obecnie przypisuje się Stanom Zjednoczonym. Chińska gospodarka  Pod  zajęła drugie miejsce na świecie pod względem wielkości.
Na kontynencie azjatyckiem to właśnie Chiny stały się głównym partnerem handlowym Polski. W 2008 r. wartość naszego eksportu do Państwa Środka wyniosła ok. 1 mld dol. W tym samym okresie wartość importu była niemal 11-krotnie większa. Dane za rok 2009 są na podobnym poziomie (eksport - ok. 1,1 mld dol., import - 10 mld).

Jednym z projektów firmy ChinaWay jest platforma matchmakingowa Made in Europe. Skierowana jest do polskich firm poszukujących możliwości wejścia ze swoimi produktami lub usługami na rynek chiński. Wszystkie informacje zawarte na platformie przedstawione są zarówno w języku chińskim, jak i angielskim. Jako że większość Chińczyków nie posługuje się językami europejskimi jedyną możliwością jest komunikacja w języku chińskim. W/w firma wspiera polskich przedsiębiorców chcących zaistnieć na omawianym rynku.

Chiny są największym pod względem liczby ludności państwem na świecie z liczbą użytkowników internetu szacowaną na około 600 milionów osób.  Z tego powodu jedną z ważniejszych usług świadczonych przez ChinaWay jest planowanie i wdrażanie internetowych kampanii marketingowych.

Michał Broniek podkreśla, że zanim podejmie się współpracę z chińskim partnerem warto sprawdzić wiarygodność kontrahenta. Ochroni to firmę przed:

  • ryzykownymi decyzjami
  • nielegalnymi kontraktami
  • utratą środków finansowych
  • ewentualnymi procesami sądowymi

Więcej informacji można znależć na stronie www.chinaway.eu.

 

Anna Szulc

KOMENTARZE
Newsletter