Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Targi HPCI i CosmeticBusiness znowu razem! – głos organizatorów po targach
Adam Zalewski, 03.10.2017 , Tagi: cosmeticbusiness, hpci, targi
Targi Lipskie, organizatorzy znanych od wielu lat w Niemczech targów dla dostawców przemysłu kosmetycznego CosmeticBusiness, w zeszłym roku dostrzegli ogromny potencjał polskiego rynku kosmetycznego i postanowili zorganizować swoje wydarzenie również w kraju nad Wisłą (wzrastającym w tempie 4% rocznie rynku wartym 3 mld euro, na którym działa 400 producentów), łącząc się w jednym czasie i miejscu z renomowanymi w Polsce targami HPCI (Home and Personal Care Ingredients Exhibition and Conference). W tym roku również doszło do takiej synergii, co pozytywnie wpłynęło na zakres programu paneli konferencyjnych, liczbę wystawców oraz szerokość ich oferty. Łączona impreza odbyła się w dniach 27-28 września 2017 r. na terenie Warszawskiego Centrum EXPO XXI.

Dzięki rzeczonemu połączeniu targi HPCI oraz CosmeticBusiness stały się kompletną i profesjonalną platformą, prezentującą pełen zakres oferty produktowej kosmetyków oraz chemii gospodarstwa domowego – od projektu produktu, przez jego produkcję, aż po trendy w opakowaniach. Każdy przedsiębiorca działający na rynku kosmetyków i detergentów znalazłby na targach coś dla siebie, o ile oczywiście czynnie poszukuje nowych, ciekawych rozwiązań dla swoich produktów.

Od strony konferencyjnej, organizatorzy CosmeticBusiness skoncentrowali się przede wszystkim na kosmetyce kolorowej, prezentując m.in. trendy jesień/zima 2018/2019, zagadnienia związane z nowoczesnymi kosmetykami kolorowymi do charakteryzacji, nowe technologie produkcji lakierów do paznokci, interpretację przepisów dotyczących terminu przydatności kosmetyków do użycia (tzw. znak PAO) czy techniki wyróżnienia brandu przez ekskluzywną i zaskakującą etykietę. Słuchacze uczestniczący zaś w panelach w ramach HPCI poznali wymagania dotyczące składników naturalnych w kosmetykach, aktualne brytyjskie prawo kosmetyczne po Brexicie czy realne zagrożenia dla przemysłu kosmetycznego wynikające z kurczącego się portfolio konserwantów. Organizatorzy zadbali także o wiele praktycznych paneli, m.in. szkolenie z zakresu oceny bezpieczeństwa jako narzędzie wspomagające stosowanie prawa kosmetycznego. Na dobrą sprawę można by było powiedzieć, że impreza składała się nie z dwóch, a trzech osobnych wydarzeń, gdyż drugiego dnia imprezy firma ANIFLEX również po raz drugi zorganizowała konferencję opakowaniową „Forum Druku Cyfrowego”, której tematem przewodnim były trendy, personalizacja i uszlachetnienie druku cyfrowego.

Po raz pierwszy za to targom towarzyszyła formuła spotkań B2B dla branży kosmetycznej i detergentowej, których organizacji podjęło się Wrocławskie Centrum Transferu Technologii jako partner międzynarodowej sieci Enterprise Europe Network (EEN) we współpracy z innymi ośrodkami EEN w kraju i za granicą. Naturalną koleją rzeczy sporo firm pochodziło z Dolnego Śląska, jednak nie brakowało także przedsiębiorców z innych część Polski, a także Europy, m.in. Włoch, Grecji czy Wielkiej Brytanii.

W części targowej zaś zaprezentowało się ok. 250 wystawców, prezentujących swoje produkty i usługi. Jak zwykle wiele firm postawiło na to, aby we wrześniu w Warszawie mieć swoje premiery produktowe i skupić się przede wszystkim na nowościach rynkowych w swojej ofercie. Wystawcy uczestniczący w targach HPCI tradycyjnie byli ukierunkowani na surowce służące do produkcji kosmetyków i chemii gospodarczej, zaś wystawcy skupieni wokół CosmeticBusiness stworzyli część poświęconą opakowaniom, produkcji kontraktowej, produkcji na zlecenie, usługom związanym z napełnianiem czy konfekcjonowaniem. Ponadto w obu częściach targowych przestrzeń do rozmów znaleźli z pewnością także przedstawiciele agencji marketingowych i PR, które mają kolosalne znaczenie przy kreacji każdego produktu, w tym także kosmetycznego.

Pomimo że wstęp na targi był bezpłatny, wymagana była wcześniejsza rejestracja, co jak podkreślają organizatorzy pozwala na zweryfikowanie uczestników, przez co nie ma przypadkowych osób, a sami aktywni słuchacze oraz przedsiębiorcy, chcący nawiązać na targach wartościowe relacje biznesowe. W materiale video poniżej dowiecie się, na co jeszcze położyli nacisk organizatorzy targów CosmeticBusiness (Targi Lipskie) oraz HPCI (SOFW). Zapraszamy do oglądania!

Już dziś zapraszamy także na kolejną edycję targów, która odbędzie się również w Warszawie, w dniach 26-27 września 2018 r. Tradycyjnie portal Biotechnologia.pl otacza imprezę patronatem medialnym.

KOMENTARZE
Newsletter