Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
"Destination: Mars" zachęca dzieci do odkrywania sekretów Czerwonej Planety
Już wkrótce nauczyciele i rodzice będą mogli w prosty sposób rozbudzić ciekawość dzieci w zakresie nauk ścisłych, robotyki i kreatywnego myślenia. Wirtualna przygoda edukacyjna zatytułowana "Destination: Mars" pomoże uczniom rozwinąć umiejętności związane z drukiem 3D, programowaniem i inżynierią, a także pokaże im, że nauka może być świetną zabawą, znacznie wykraczającą poza znane im schematy edukacji.

 

 

Przeznaczona dla dzieci w wieku od 9. roku życia platforma "Destination: Mars" wprowadza użytkowników w koncepcję edukacji STEAM* przy pomocy zabawnego i pełnego przygód scenariusza. 15-godzinny, dostępny na platformie e-learningowej kurs, zabiera młodych odkrywców w wirtualną misję, podczas której poznają podstawy robotyki, nauczą się działania algorytmów, a także postawią pierwsze kroki w programowaniu. Całość uzupełniają ciekawostki na temat Marsa, różnorodne fakty z dziedziny biologii, fizyki i chemii oraz testy sprawdzające wiedzę.

W zaprojektowanym przez Skriware systemie edukacyjnym ważną rolę odgrywa Skribot – w pełni programowalny robot, którego dzieci mogą samodzielnie zaprojektować, a następnie wydrukować w 3D. Dla osób nieposiadających drukarki, firma przygotowała gotowe zestawy klocków i elektroniki, które można zamówić bezpośrednio ze strony internetowej. Przydadzą się one już podczas pierwszej misji, w trakcie której uczniowie będą mieli za zadanie złożyć robota i podłączyć elektroniczne elementy. Następnie wraz ze Skribotem odkryją tajemnice Czerwonej Planety, zaprogramują robota tak, aby podążał za linią lub omijał przeszkody, a nawet użyją chwytaka do przenoszenia obiektów i wyślą sygnał SOS dzięki wbudowanym diodom LED. W połączeniu ze Skribotem i dedykowaną aplikacją mobilną, "Destination: Mars" zaprojektowano tak, aby angażować uczniów w rozwiązywanie kolejnych kosmonautycznych wyzwań i pobudzać ich kreatywność oraz zdolność krytycznego myślenia.

– “Destination: Mars” przybliża magię programowania i robotyki nawet 9-letnim użytkownikom, pozwalając im swobodnie odkrywać świat nauki i poznawać ciekawe, często nieoczywiste fakty dotyczące Czerwonej Planety – mówi Karol Górnowicz, prezes firmy Skriware.

 

"Destination: Mars" – praktyczne doświadczenia edukacyjne w klasie i poza nią

Misją Skriware jest wdrażanie praktycznych doświadczeń edukacyjnych w salach lekcyjnych, ale i poza nimi. Wraz z rozwiązaniem "Destination: Mars" firma stworzyła serię produktów obejmujących pełen proces projektowania, budowania i programowania robotów. Osoby zainteresowane rozwijaniem swoich umiejętności w tym zakresie mogą między innymi uzyskać dostęp do Kreatora Skribotów, służącego do tworzenia wirtualnych prototypów oraz zamówić jedną z drukarek 3D Skriware.

Platforma edukacyjna Skriware została stworzona we współpracy z Dartmouth College – prestiżowym amerykańskim uniwersytetem Ivy League, jednostką ASTRO Center z teksańskiego uniwersytety A&M oraz EdPlay. Rozwiązanie jest obecnie testowane przez dzieci i młodzież z całego świata, głównie za pośrednictwem partnerów Skriware, takich jak: Kids Code Fun, CoderDojo, IT for SHE czy Fundacji Perspektywy. Firma ogłosiła, że zestaw edukacyjny "Destination: Mars" będzie dostępny w sprzedaży konsumenckiej w ciągu najbliższych miesięcy. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź: www.skriware.com.

--

*STEAM – akronim od angielskich słów Science, Technology, Engineering, the Arts, Mathematics (Nauka, Technologia, Inżynieria, Sztuka i Matematyka).

KOMENTARZE
Newsletter