Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Seminarium kosmetyczne ProTec Ingredia – relacja z wydarzenia
Już po raz trzeci międzynarodowi specjaliści z branży surowców kosmetycznych mieli szansę spotkać się i wymienić doświadczeniami w ramach seminarium organizowanego przez firmę ProTec Ingredia. Spotkanie odbyło się dnia 10 czerwca w Warszawie i zgromadziło przedstawicieli takich firm jak m.in. Codif Recherche & Nature, Corum, Mibelle Group Biochemistry, FloraTech i Chrysalis, którzy w ramach prelekcji opowiedzieli słuchaczom o swoich najnowszych surowcach.

ProTec Ingredia Ltd. jest spółką istniejącej od 2011 roku brytyjskiej firmy Chesham Ingredients Company. Pod kierownictwem Alana Eastwooda zajmuje się dystrybucją surowców dla przemysłu kosmetycznego w skali międzynarodowej. Firma współpracuje z klientami różnych formatów, zaopatrując ich w wysokiej jakości innowacyjne komponenty pochodzące od wiodących producentów.  Posiada swoje placówki między innymi w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Polsce.

 

Seminarium otworzył swoją prelekcją przedstawiciel marki Codif Recherche & Nature, Benjamin Marec. Dotyczyła ona nowego produktu anti-aging o nazwie Lakesis – drogocenne łzy reaktywujące KLOTHO, pod którą kryje się cenny olej pozyskiwany z krystalicznych kropli - „łez” endemicznego drzewa Pistacia lentiscus. Produkt ten efektywnie stymuluje syntezę protein młodości w skórze.

W 2005 odkryta została nowa tego typu cząstka zwana proteiną KLOTHO. Jej działanie przeciwstarzeniowe polega na ochronie innego białka młodości, FOXO odpowiedzialnego w jądrze za aktywację  transkrypcyjną genów biorących udział w procesach  detoksykacji organizmu i naprawy genów. KLOTHO jest inhibitorem fosforylacji FOXO, która oznacza utratę jego aktywności biologicznej. Nazwa nowej proteiny wywodzi się z greckiej mitologii; Clotho to bogini – prządka nici życia, decydująca o jego długości.

Prezentacja firmy Codif poruszyła również temat trendów aktualnie panujących na rynku kosmetycznym i ich powiązań z substancjami aktywnymi, które posiada w ofercie.

Kolejnym prelegentem była Anna Piotrowska reprezentująca tajwańską markę Corum. Przedstawiła nowy komponent o nazwie CORUM Et-Vc, będący nowej generacji pochodną witaminy C (kwas 3-O-etyloaskorbinowy). Działa on na skórę, podobnie jak inne preparaty witaminy C: antyoksydacyjnie, rozjaśniająco i przeciwzapalnie. Stymuluje syntezę kolagenu, chroni skórę przed  fotostarzeniem i redukuje jej przebarwienia, zapobiega uszkodzeniom DNA. Jednak w zestawieniu z innymi preparatami rynkowymi witaminy C, CORUM Et-Vc wyróżnia się bardzo efektywną penetracją i najwyższą zawartością składnika aktywnego. Ponadto jako jedyny, preparat ten jest stabilny w warunkach długotrwałego kontaktu z podwyższoną temperaturą i światłem. Właściwości te znajdują potwierdzenie w testach laboratoryjnych oraz  badanich in vivo które przeprowadzono na grupie 20 ochotniczek. Komponent ten zalecany jest do wprowadzania do receptur przeznaczonych do pielęgnacji skóry twarzy (kremy, serum, maski) oraz stosowania w kosmetyce kolorowej (kremy BB, CC, tonery, podkłady).

Kolejnym punktem seminarium była prezentacja przedmiotów aktualnych badań oraz propozycji surowcowych firmy Mibelle Group Biochemistry, prowadzona przez Jasmin Lozzę.

W pierwszej części prelekcji Mibelle, przedstawiona została nowa koncepcja anti-aging oparta o naśladowanie efektu ograniczenia kalorii, na przykładzie ekstraktu z algi śnieżnej (Snow Algae Extract). Z racji bytowania w ekstremalnych warunkach, organizm ten wydziela metabolity, które posiadają zdolność wywoływania w organizmach efektu przeciwstarzeniowego analogicznego do regularnego ograniczania kaloryczności diety (przykład: długowieczna społeczność Okinawy). Składniki aktywne Snow Algae Extract, stymulują aktywność i żywotność protein młodości, chronią organizm przed szkodliwym wpływem nadmiaru kalorii i insuliny oraz stymulują syntezę kolagenu w skórze.

Kolejnym tematem poruszonym w prelekcji przedstawicielki Mibelle były właściwości przeciwzapalne nowego na rynku związku CM-Naringenin-Chalcone. Chalkon naryngeniny, obecny m.in. w skórce grejpfrutów, pomarańczy i pomidorów, posiada udowodnione w testach in vitro i in vivo właściwości antyalergiczne i antyzapalne. Widocznie łagodzi objawy trądziku różowatego poprzez hamowanie ekspresji prozapalnych cytokin, redukuje świąd i zaczerwienienie skóry.

Wykład Mibelle zwieńczono omówieniem mechanizmów starzenia skóry oraz dostępnych form terapii. Temat ten został opublikowany również w formie książki „Skin Aging – Mechanisms & Treatments”.

Brian Pickel, prelegent firmy FloraTech opowiedział o dwóch nowych surowcach z grupy tłuszczów roślinnych i ich wpływie na właściwości preparatów pielęgnacyjnych.

 Pierwszy z proponowanych komponentów to hydrolizowane estry oleju jojoba: Floraesters® K-20W Jojoba oraz Floraesters® K100 Jojoba. Estry te posiadają zdolność skutecznej odbudowy bariery ochronnej skóry (obniżają TEWL), poprawy jej elastyczności, jędrności i stanu porów. Dodatkowo zwiększają zdolności nawilżające i łagodzące preparatów kosmetycznych. Informacje te poparte zostały wynikami badań in vitro i in vivo. Przetestowano wprowadzanie tych komponentów m.in. do tonizera do twarzy, samoopalacza, balsamu do ciała, płynu do mycia i dezynfekcji skóry. Testy konsumenckie udowodniły preferowanie preparatów z dodatkiem estrów.

Drugi surowiec Floratech to masło moringa – Floralipids Moringa Butter, otrzymywane z oleju o tej samej nazwie. Proces technologiczny nie powoduje powstawania izomerów trans. Sprawdzono właściwości aplikacyjne masła moringa w testach konsumenckich. Surowiec ten wprowadzono do kilku receptur kosmetycznych – lotion, krem nawilżający do ciała, bezwodny nawilżający sztyft. Wyniki badań pozwoliły ocenić, że Floralipids Moringa Butter nawilża w emulsjach skórę efektywniej niż masło shea, kakaowe i oliwkowe oraz jest preferowane przez konsumentów.

W finalnej części seminarium prezentacji prognozowanych na rok 2014 trendów w kosmetyce pielęgnacyjnej dokonał Chris Smith z firmy Chrysalis, zajmującej się badaniem rynku i interpretacją danych dla technologów i specjalistów branży marketingowej. W bieżącym roku nadal aktywny jest temat kosmetyków „cruelty free”. Wielu konsumentów nadal pozostaje nieuświadomionych, że przemysł kosmetyczny dba o nie testowanie produktów na zwierzętach i odchodzi od tego typu praktyk.  Wzrasta zapotrzebowanie na kosmetyki dla wegan oraz produkty z przekazem etycznym – z ekologicznych, organicznych surowców. Na czasie są opakowania przyjazne środowisku (z recyklingu, bidegradowalne) oraz stosowanie surowców fair trade (uczciwy handel). Niestety trend ten nie wywołał spodziewanego intensywnego wzrostu zysków z racji zbyt wielu odrębnych organów certyfikujących oraz braku jednolitych wytycznych do certyfikacji. Coraz większą popularność zyskują także: kuracje i kosmetyki „skrojone na miarę” konsumenta, nutrikosmetyki, kosmetyki dla osób „w biegu”, pielęgnacja męskiej skóry oraz kosmetyki wielofunkcyjne – zarówno w pielęgnacji włosów jak i ciała.

 

 

Po konferencji jak i w przerwach między prelekcjami goście mieli możliwość wymiany spostrzeżeń i prowadzenia inspirujących dyskusji. Do dyspozycji były także próbki nowych preparatów, przeznaczone do testowania.

 

http://www.protecingredia.pl/Templates/ProTeclogo.jpg

Źródła

Materiały promocyjne firm Codif Recherche & Nature, Corum, Mibelle Group Biochemistry, FloraTech i Chrysalis

KOMENTARZE
Newsletter