Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Pharmena rozwija kanały sprzedaży i wprowadza na rynek nowe marki kosmetyków
Pharmena rozwija kanały sprzedaży i wprowadza na rynek nowe marki kosmetyków

Grupa Pharmena w ostatnich kwartałach prowadziła intensywne prace nad analizą rynku, rozwojem oferty produktowej oraz wprowadzeniem do portfolio nowych marek. Na wzrost sprzedaży notowanej na GPW spółki biotechnologicznej w tym roku ma wpłynąć wdrożenie ok. 80 nowości na rynek drogeryjny i farmaceutyczny oraz wprowadzenie produktów pod markami kontrahentów. Jednocześnie spółka chce rozwinąć kanał e-commerce, wprowadzając nowe produkty na zagraniczne platformy m.in. Amazon.

 

Podstawowym celem Pharmeny na ten rok ma być przede wszystkim zintensyfikowanie osiąganych wyników sprzedażowych. Będzie to możliwe dzięki wprowadzeniu na rynek ok. 80 nowych produktów, w tym nowych marek. Nowe pozycje w ofercie pod brandami Favorite Nature oraz Novaja dedykowane będą zarówno do pielęgnacji włosów, jak i skóry. Dodatkowych przychodów firmie ma dostarczyć również produkcja kosmetyków dla klientów pod marką private label.

W Polsce Pharmena zamierza kontynuować współpracę z obecnymi kontrahentami zarówno na rynku farmaceutycznym, jak i nowoczesnych drogerii. Łódzki producent chce także budować dwa nowe kanały dystrybucji, tj. drogerii na rynku tradycyjnym oraz e-commerce. W eksporcie spółka zamierza rozwijać współpracę z Amazon (sprzedaż odbywa się aktualnie na pięciu platformach e-commerce w Europie) oraz z kontrahentami z Bliskiego Wschodu i Azji. W obszarze innowacyjnych suplementów diety Menavitin firma planuje kontynuować sprzedaż produktów pod swoją marką głównie w kanale e-commerce.

– Mamy za sobą okres intensywnych prac związanych z rozwojem oferty produktowej. Poszerzyliśmy asortyment Dermeny o nowe linie oraz zgodnie z panującymi trendami rynkowymi wdrożyliśmy nowe marki kosmetyków naturalnych. Pierwsze nowości pojawiły się już na półkach sklepowych największych sieci drogeryjnych w Polsce. Naszą intencją jest także zwiększenie ilości produktów i wolumenów sprzedaży na platformach Amazon. Wierzę, że wprowadzone inwestycje rozwojowe zaprocentują i przełożą się na tegoroczne wyniki spółki – mówi Konrad Palka, prezes zarządu Pharmeny.

W 2020 r. grupa Pharmena uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości blisko 10 mln zł, odnotowując 11 proc. spadek sprzedaży w porównaniu do roku 2019. Strata netto zmniejszyła się i wyniosła 6,9 mln zł (vs. 9,6 mln zł straty w roku ubiegłym). Sprzedaż spółki została obarczona sytuacją związana z pandemią COVID-19 i wprowadzonymi ograniczeniami w zakresie handlu stacjonarnego. Mimo wybuchu pandemii spółka, dzięki wytężonej pracy, kontynuowała rozwój oferty produktowej, także w zakresie suplementów diety Menavitin, uruchomiła nowe marki dermokosmetyków, poszerzyła kanały dystrybucji na rynku krajowym oraz istotnie rozwinęła eksport towarów, który wzrósł w zeszłym roku o ponad 600 proc.

– Zeszły rok nie był dla nas najłatwiejszy w zakresie sprzedaży. Jednak wykorzystaliśmy ten czas do przeprowadzenia procesów optymalizujących koszty grupy oraz prac związanych z rozwojem portfela produktów. Poza znacznym rozwojem części dermokosmetycznej pracowaliśmy nad kolejnym produktem z serii suplementów diety Menavitin. Ma być on przeznaczony dla osób, które chcą zadbać o swoje zdrowie i prawidłowy poziom cholesterolu – dodaje Konrad Palka.

KOMENTARZE
Newsletter