Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Pharmena wykonała połowę planu
13.08.2009
Na rynek trafił właśnie kolejny produkt giełdowej spółki Pharmena. Tonik do skóry trądzikowej z serii kosmetyków accos to trzeci z sześciu preparatów, których wprowadzenie do sprzedaży w tym roku zapowiadają władze firmy.
Portfolio produktów spółki powiększa się systematycznie od maja, kiedy to w sprzedaży znalazła się odżywka wzmacniająca włosy i ułatwiająca rozczesywanie z linii kosmetyków Dermena. Na początku lipca firma ogłosiła wypuszczenie na rynek innowacyjnego kremu przeznaczonego do pielęgnacji skóry wrażliwej z serii allerco. Wraz z najnowszym preparatem, Pharmena ma do zaoferowania klientom już 14 różnych dermokosmetyków opartych na jej opatentowanym know-how.

Władze spółki konsekwentnie podkreślają, że to nie koniec nowości w tym roku. Serie kosmetyków allerco (do pielęgnacji skóry suchej, wrażliwej, skłonnej do podrażnień i alergii) oraz accos (preparaty łagodzące skutki trądziku pospolitego) zostaną wzmocnione o jeszcze jeden produkt. Powstanie też pierwszy preparat z zupełnie nowej, szóstej już linii kosmetyków.

Władze spółki nie zdradzają na jakie zyski liczą w związku ze sprzedażą nowych produktów. Marzena Wieczorkowska, członek zarządu Pharmena S.A. przyznaje jedynie, że procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży powinien być odzwierciedleniem tempa rozwoju rynku dermokosmetyków w Polsce. Gdyby tak się stało, spółka mogłaby mówić o sporym sukcesie, bowiem w 2007 roku wartość rynku dermokosmetyków wyniosła 570 mln zł i była o 25 procent wyższa, niż w 2006 roku. W przyszłym roku szacuje się, że może osiągnąć wartość nawet 1 mld zł. Warto dodać, że w pierwszym półroczu 2009 roku Pharmena odnotowała 12 procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na niemal 2,5 mln zł w kasie spółki.
KOMENTARZE
news

<Październik 2024>

pnwtśrczptsbnd
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
Newsletter