Spółka rozpoczęła 7 sierpnia przegląd opcji, który ma na celu wybór "optymalnego" wariantu dalszego rozwoju firmy do 2021 r. – Rozpoczęliśmy przegląd opcji strategicznych. Mamy doradcę zagranicznego, który będzie wspierał nas w procesie pozyskania kapitału oraz w rozmowach z partnerami i inwestorami – powiedział PAP Biznes prezes Brastera. – Posiadamy jeszcze kilkanaście milionów złotych gotówki. Dzięki takiej pozycji, mamy zabezpieczone środki do blisko połowy przyszłego roku. W przyszłym roku będziemy potrzebowali kapitału – dodał.
Braster podał we wtorkowym komunikacie, że realizacja celów strategicznych wymaga pozyskania środków w wysokości około 50 mln zł. Spółka – jak podano – nie zdecydowała jeszcze, w jaki sposób chce pozyskać środki. – Rozglądamy się za inwestorem branżowym albo finansowym, który działa w branży LifeScience – powiedział PAP Biznes Marcin Halicki. – Będziemy szukali takich rozwiązań, aby nie rozwodnić akcjonariatu. Rozpatrujemy różne scenariusze finansowania spółki – dodał.
Pozyskane środki mają umożliwić Brasterowi m.in. przeprowadzenie ekspansji zagranicznej produktów Brastera skierowanych do użytku konsumenckiego i profesjonalnego. W celu realizacji planu grupy niezbędne jest poniesienie wydatków w szczególności na zwiększenie mocy sprzedażowych, rozbudowę infrastruktury informatycznej, dostosowanie systemu Braster do wymogów poszczególnych rynków, przeprowadzenie procedur certyfikujących, przygotowanie i przeprowadzenie kampanii marketingowych oraz innych działań promocyjnych, a także utrzymanie zdolności operacyjnych spółki.
Braster poinformował 2 sierpnia, że zmienia model biznesowy i chce zminimalizować wsparcie sprzedaży swojego urządzenia w wersji konsumenckiej oraz wprowadzić na rynek produkt Braster Professional, przeznaczony do użycia w gabinetach lekarskich. Póki co Braster podpisał umowę z firmą Labstix Diagnostics na sprzedaż i dystrybucję urządzenia Braster Proffesional wraz z pakietami badań w Republice Południowej Afryki. Umowa została zawarta na trzy lata.
Labstix Diagnostics jest jednym z dystrybutorów urządzeń medycznych w RPA. Spółka podała, że wielkość oraz zakres umowy będą korygowane na bieżąco. Jak podano, umowa nakłada na dystrybutora odpowiedzialność za działania marketingowe i PR związane z urządzeniem oraz za proces rejestracji urządzenia w RPA.
Sara Borys (PAP Biznes)
KOMENTARZE