Producenci kosmetyków wciąż poszukują sposobów by wyróżnić swój produkt na tle bogatego, prężnie rozwijającego się rynku. Wizerunkowym atutem, ale przede wszystkim rzetelnym i obiektywnym potwierdzeniem jakości oferowanych produktów może być Znak GMP ISO 22716, nadawany przez firmę TÜV Rheinland Polska, lidera usług badawczych i certyfikacyjnych w kraju.
Czym jest Znak GMP? W bezpośrednim tłumaczeniu GMP to skrót od angielskich słów Good Manufacturing Practices oznaczających Dobre Praktyki Produkcyjne. Owe dobre praktyki, w obliczu rosnącej świadomości producentów i konsumentów cieszą się coraz większym powodzeniem. Ich wdrożenie oznacza stosowanie powszechnie obowiązujących zasad regulujących sposób postępowania w konkretnej branży. Norma ISO 22716 to norma obejmująca wzory i wskazówki dedykowane branży kosmetycznej. Znak GMP ISO 22716 – to prokliencki komunikat będący wyrazem wdrożonych standardów.
Podstawą do ubiegania się o Znak GMP ISO 22716 firmy TÜV Rheinland Polska jest przedstawienie dowodu spełnienia wymagań prawnych oraz uzyskanie lub utrzymywanie ważnego certyfikatu na zgodność z rzeczoną normą. Normą, której założenia – co należy zauważyć – już w 2013 roku będą obowiązkowe dla wszystkich producentów.
Warto jednak zadbać już teraz o spełnienie - wkrótce obligatoryjnych – wymagań. Tym bardziej, że dla klienta Znak niezależnej jednostki to rzetelne, wiarygodne i co ważne obiektywne potwierdzenie wysokiej jakości i bezpieczeństwa produktu.
Producent umieszczając Znak na opakowaniu i materiałach promocyjnych daje odbiorcom wyraźny sygnał świadomego i odpowiedzialnego podejścia do własnej działalności. Także, troski o bezpieczeństwo i satysfakcję swoich klientów.
- Tworząc koncepcję Znaku, myśleliśmy o producentach chcących wyróżnić swoje produkty wśród tysięcy innych, obecnych na sklepowych półkach. – mówi Katarzyna Haluch, Specjalista ds. Dokumentacji Sekcji Wyrobów Medycznych TÜV Rheinland Polska – Wyróżnić poprzez ukazanie ich wysokiej jakości.
Warto zwrócić uwagę na fakt, iż wdrożenie normy, w obliczu wchodzącego w życie prawa to inwestycja w przyszłość, a także nowe możliwości – udziału w rynkach zagranicznych. Spełnienie światowych standardów otwiera przed producentami perspektywy uczestnictwa na nowych biznesowych polach. Zwłaszcza, jeśli weźmie się pod uwagę fakt, iż marka TÜV Rheinland jest rozpoznawalna na całym świecie, a jej opinie cieszą się niepodważalną wiarygodnością.
Znak GMP jest dopełnieniem certyfikacji. Jak mówi Pani Katarzyna, wyraźnym sygnałem, kierowanym przede wszystkim do klienta finalnego. - Uważamy, że działania projakościowe naszych klientów to dla nich powód do dumy i satysfakcji. Dlaczego mieliby o nich nie mówić? Znak GMP to krok w ich stronę. Możliwość nadania jasnego komunikatu dla wszystkich odbiorców produktów.
* * *
TÜV Rheinland Polska jest liderem na rynku usług certyfikacyjnych i badawczych w Polsce. Spółka jest częścią międzynarodowego koncernu TÜV Rheinland Group, działającego w Niemczech od 135 lat. Polski oddział w trakcie kilkunastu lat działalności (od 1994 r.) zdobył pozycję eksperta w dziedzinie certyfikacji wyrobów, technologii, systemów zarządzania i personelu na krajowym rynku. Wśród klientów TÜV Rheinland Polska znajdują się obecnie największe przedsiębiorstwa m. in. z branży spożywczej, budowlanej, energetycznej i medycznej. Więcej informacji: www.tuv.pl
Kontakt dla mediów:
Dorota Wójcik
Agencja PR Pan Pikto na rzecz TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o.
tel.: +48 695 471 550
e-mai: dorota@panpikto.pl
TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o.
KOMENTARZE