Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Sukces hiszpańskiego przemysłu kosmetycznego
29.03.2006
W ostatnich latach, Hiszpania zdołała poprawić konkurencyjność swoich produktów w niektórych kategoriach. Deficyt handlowy w sektorze kosmetycznym nieco wzrósł w 2004 roku, ale zjawisko to jest tłumaczone ożywieniem rynku krajowego.


Międzynarodowy rozwój oparty o dynamikę krajowego rynku Według Hiszpańskiego Instytutu Handlu Zagranicznego (Instituto Español de Commercio Exterior - ICEX) w 2004 roku wzrosła ogólna liczba importowanych produktów kosmetycznych o 10 proc, osiągając wartość 1298 milionów EUR. Eksport wzrósł o 6 proc, osiągając wartość 1214 milionów EUR. W 2004 roku Hiszpania zdecydowanie więcej eksportowała np. produktów do pielęgnacji włosów (258 milionów EUR) niż importowała (214.5 milionów EUR). Z średnim wzrostem 6 procw latach 2003 - 2005 roku, hiszpański rynek kosmetyków oraz przyborów toaletowych okazał się najbardziej dynamicznym w Europie. ”Po pierwsze, dobra pozycja makroekonomiczna Hiszpanii (silny wzrost PKB, przyzwoity poziom zatrudnienia, wzrost przychodów na rodzinę) w porównaniu z innymi europejskimi rynkami nakręciła pulę sprzedaży. Podobnie wygląda sprawa ciągłego wzrostu zatrudnień kobiet w Hiszpanii – w wielu przypadkach oznacza to podwojenie przychodów na rodzinę. Ma to pozytywny wpływ na sprzedaż produktów kosmetycznych oraz toaletowych, a w szczególności na sprzedaż produktów z wyższej półki” kwituje Euromonitor International. Co oferują hiszpańskie firmy kosmetyczne? Według Hiszpańskiego Stowarzyszenia Kosmetyków, Przyborów Toaletowych oraz Perfum (STANPA), który łączy ponad 230 firm, hiszpański sektor kosmetyczny zatrudnia około 27 300 pracowników. Większość międzynarodowych firm działających w tym sektorze sprzedaje produkty kosmetyczne oraz przybory toaletowe po przez swoje lokale filie lub przez lokalnych dystrybutorów. Większość hiszpańskich firm kosmetycznych to małe lub średnie prywatne przedsiębiorstwa. Po mimo małych rozmiarów, hiszpańscy producenci kosmetyków byli w stanie wykorzystać dynamikę swojego rodzimego przemysłu by otworzyć sobie drogę ku zagranicznym rynkom. Co więcej, wysoki poziom konkurencji oznacza, iż producenci muszą być w stanie dostarczyć produkty wysokiej jakości po przyzwoitej cenie. Według Inmaculady Zunigi, osoby odpowiedzialnej za sektor produktów kosmetycznych w Hiszpańskim Instytucie Handlu Zagranicznego (ICEX), hiszpańscy producenci kosmetyków stanowią poważne zagrożenie również ze względu na „wysoki poziom wykorzystywanych technologii oraz szybki rozwój innowacji, ciągłość w opracowywaniu nowych produktów z coraz większym zakresem działania, rosnące inwestycje w działania marketingowe oraz badania laboratoryjne, rozwój specjalizacji linii produkcyjnych oraz kanałów dystrybucyjnych, zróżnicowanie oferty na rynki niszowe o większym potencjale rozwoju, dobre wyniki eksportu oraz bezustanne działania międzynarodowe” ICEX ma swój wkład w rozwój hiszpańskich firm kosmetycznych za granicą. Promuje on ogólny wizerunek przemysłu kosmetycznego oraz ułatwia firmom udział w zagranicznych targach kosmetycznych. Hiszpańskie firmy kosmetyczne głównie eksportują swoje produkty do krajów UE (stanowi to 70 proc ogólnego eksportu). Według ICEX, Francja wchłania 15 proc eksportowanych z Hiszpanii produktów, Portugalia – 10.2 proc, Niemcy 9.3 proc, Wielka Brytania 9.1 proc, Stany Zjednoczone 8.5 proc oraz Włochy 8.4 proc. W 2004 roku, Hiszpanie eksportowali głównie produkty toaletowe (27.8 proc), perfumy oraz zapachy (24.7 proc), produkty do pielęgnacji skóry (20 proc) oraz produkty do pielęgnacji włosów (18.3 proc). Hiszpańscy producenci kosmetyków na targach Cosmoprof 2006 Hiszpańscy producenci produktów kosmetycznych z różnych sektorów będą obecni na tegorocznych targach Cosmoprof 2006 (7- 10 kwietnia, Bolonia, Włochy).Ponad 100 hiszpańskich producentów zaprezentuje swoje nowe produkty.

Oprac. Katarzyna Walczak. Źródło: Beauty On Line

KOMENTARZE
news

<Lipiec 2019>

pnwtśrczptsbnd
1
2
4
5
6
7
8
9
10
11
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
Newsletter