Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Podsumowanie targów Beauty Iinernational Düsseldorf
26.04.2007
Piękno i sukces - któż nie chciałby ich mieć? Targi Beauty International Düsseldorf pokazały w weekend, jak to się robi.
Wystawcy i odwiedzający byli zgodni: to naprawdę piękna impreza, w świetnej atmosferze, przy różnorodnym, zorientowanym na praktykę programie.

I w dodatku zakończona z sukcesem: ogółem 51.300 odwiedzających z 47 krajów mogło dowiedzieć się podczas trzech dni targowych o ofercie 1.046 wystawców i marek z zakresu kosmetyki, pielęgnacji paznokci i stóp, wellness, makijażu permanentnego, kosmetyków solaryjnych, usług i wyposażenia, jak również wyposażenia salonów kosmetycznych i akcesoriów. „Na początku sezonu branża spogląda na Düsseldorf, gdyż tu mają miejsce premiery, tu ustanawia się trendy“, szef targów Werner M. Dornscheidt cieszył się ze wspaniałego przebiegu imprezy branżowej. Beauty Iinernational Düsseldorf nie tylko w decydujący sposób przyczynia się do faktu, iż Düsseldorf słynie jako miasto stylowe, kontynuuje Dornscheidt, ale także uzupełnia jego dotychczasową sławę jako dyktatora mody o kolejny wymiar  stylu życia. Tegoroczną imprezą targi Beauty Iinernational Düsseldorf po raz kolejny potwierdziły swoją pozycję nr 1 w kosmetyce gabinetowej. Jednogłośnie wystawcy chwalili wysoki profesjonalizm uzyskany na skutek ścisłej selekcji wystawców i wysoki stopień umiędzynarodowienia odwiedzających. Na wszystkich stoiskach prowadzono intensywne rozmowy, terminy zabiegów na stoiskach zostały, przede wszystkim w sobotę, bardzo szybko zarezerwowane. Według sondy przeprowadzonej wśród odwiedzających, 87 procent  odwiedzających targi Beauty Iinernational Düsseldorf złożyło zamówienia bezpośrednio na miejscu, bądź też uczyni to bezpośrednio po targach. „Beauty Iinernational Düsseldorf jest dla branży terminem obowiązkowym, co w równym stopniu odzwierciedlają dobre opinie odwiedzających, jak i wystawców“, mówił kierownik projektu Helmut Winkler. „Każdy, kto chce dowiedzieć się dowiedzieć czegoś na temat kosmetyki gabinetowej, nie omieszka odwiedzić targów Beauty Iinernational Düsseldorf.“ Także Martin La Fontaine, prezes związku Producentów Preparatów i Urządzeń Kosmetycznych, podkreślił znaczenie targów düsseldorfskich: „Targi Beauty Iinernational to najważniejsze targi w całym roku, są uznane i mają za sobą lata rozwoju. Fachowa publiczność była kompetentna i przybyła na targi dobrze przygotowana, prowadzono ciekawe rozmowy. Ogółem impreza odbyła się na wysoce profesjonalnym poziomie.“ Dotyczy to wszystkich sektorów na targach. Mechtild Geismann, wiceprezes Niemieckiego Centralnego Związku Podologów i Podiatrów: „Wyraźnie widać, że Beauty to typowe targi dla specjalistów z branży. Odwiedzający celowo przybywają na targi z pytaniami, szukają naszej pomocy i porady lub też chcą zostać członkami związku. W piątek i sobotę cieszyliśmy się dużą liczbą odwiedzin, jesteśmy w pełni zadowoleni.“
Wellness lub też filozofia dobrego samopoczucia jest trendem, który pojawia się we wszystkich dziedzinach kosmetyki gabinetowej. Przy zabiegach na stopy czy manikiurze na pierwszym planie znajdują się równie spójne koncepty, jak w day spa. Zgodnie z tym 41 odwiedzających podało, że jest zainteresowanych wellness, kabiny pokazowe, w których prezentowane były najróżniejsze nowe zabiegi, jak również pokaz specjalny  „Impresje spa: woda i ciepło“ były ciągle odwiedzane. „Zabiegi i pokaz specjalny stanową absolutny magnes dla odwiedzających. Tak dużego zainteresowania, jak w tym roku,  nie mieliśmy jeszcze nigdy. Sami byliśmy zaskoczeni, jak dużo tu było gości, i to także tych poważnie zainteresowanych inwestycjami. To dotyczy z jednej strony instytutów, ale mieliśmy także kilku właścicieli hoteli na pokazie“, kontynuował Lutz Hertel, prezes Niemieckiego Związku Wellness. „Również program specjalistyczny cieszył się zainteresowaniem, największe emocje budziły prezentowane zabiegi. Szczególnie cieszy nas opinia specjalistów, iż nasza prezentacja jest w tym momencie najlepszą z oferowanych na rynku.“
W ramach obszernego programu towarzyszącego wraz z wykładami i warsztatami, który stanowi obok oferty wystawienniczej integralną część Beauty Iinernational Düsseldorf,  miało okazję dokształcić się ogółem około 10.000 specjalistów z branży. Na  Beauty Iinernational miały miejsce także mistrzostwa i przyznanie nagród.  W Düsseldorfie ogółem 97 kandydatów z 25 krajów zmierzyło swoje umiejętności na krajowych i międzynarodowych Mistrzostwach Makijażu, jak również Krajowych i Międzynarodowych Mistrzostwach Stylizacji Paznokci  (w kategorii żel i akryl).
Ponieważ przyszłoroczne święta wielkanocne wypadają dość wcześnie, kolejna edycja targów Beauty Iinernational Düsseldorf odbędzie się w dniach od 7 do 9 marca 2008. Równolegle, w dniach 8 i 9 marca 2008, odbędzie się czwarta edycja TOP HAIR INTERNATIONAL Trend & Fashion Days.


Źródło: A.S. Messe Consulting Sp. z o.o. (Przedstawicielstwo targów w Düsseldorfie / Niemcy)

KOMENTARZE
Newsletter