Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
L’Oreal ogłasza nową strategię rozwoju
20.12.2010

Podczaskonferencji prasowej w  siedzibie firmy L’Oreal,Laurent  Attal- wiceprezes wykonawczy pionu badań i innowacji- przedstawił nową strategię rozwoju dlaL'OréalResearch.

Międzynarodowy Koncern  dąży do realizacji  ambitnego celu, którym jest pozyskanie miliardanowych klientów. Podstawą do realizacji planów L’Oreal  ma być utworzenie regionalnychośrodkówbadań iinnowacji a przede wszystkim wsłuchiwanie się w potrzeby konsumentów(consumer feedback) .

Według firmy, zdolność do wprowadzania innowacji  nanowych rynkach,  musi opierać się nadogłębnejwiedzy na temat kultury, potrzeb i preferencji konsumentówchińskich, indyjskich ibrazylijskich.W celu zdobycia wiedzy dotyczącej potrzeb swoich potencjalnych klientów Koncern będzie tworzyć regionalnecentra innowacjiibadań  a także wprowadzi w życie strategię „design to value”. Przykładowofirma zauważa , żeKohl(Kajal)  produktużywanyw Indiach w celu  pielęgnacji oprawy oczu, jest chętnie stasowany przez indyjskie kobiety, oznacza to , że  produkt ten zostanie wykorzystany jakoźródło inspiracji dlarozwoju produktów, które będą spełniać oczekiwania indyjskich kobiet i konsumentów z pobliskich regionów.

Koncern zauważa również , że antyperspiranty i  produkty do pielęgnacji cery tłustej są strategicznymi produktamina rynkach wschodzących. Ma to związek m.in. z klimatem, dietą i fizjologią mieszkańców tych obszarów geograficznych.

Abypołożyć większy nacisk na rolę konsumentów i ich wkład w tworzenie nowych kosmetyków ,firma stworzyła międzynarodową jednostkę  "Consumer Insights"

Przykładowo, jakość szamponu czy żelu pod prysznic w pianie,nie jest jednakowo pozytywnie  odbierana przez przedstawicieli różnych kultur. Wcelu dostosowania się dotych różnorodnychoczekiwań,metody oceny skuteczności działania zostaną połączone z nowoczesnymi i obiektywnymi  sposobami oceny atrakcyjności m.in. sensorycznej w oparciu o eye tracking”(śledzenie ruchu gałek ocznych), „sensorial mapping” oraz” brain imaging”

 

red.Marta Kłopotowska

KOMENTARZE
Newsletter