Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Kto i jak kupuje kosmetyki zapachowe?
20.06.2007
Kosmetyki zapachowe kupowane są przede wszystkim w drogeriach - wynika z najnowszych badań SMG/KRC (badania U&A dla Coty Polska, marzec/kwiecień 2007). W zeszłym roku w drogeriach zaopatrywało się w nie 29% kobiet obiętych badeniem, obecnie już 35%.


Mniej kobiet, niż w zeszłym roku, kupuje zapachy od konsultantek (spadek z 24 do 22%). Zakupy w hipermarketach (na hali) utrzymują się na stałtm poziomie - 8%.

W przypadku mężczyzn te proporcje wyglądają nieco inaczej. Najczęściej zaopatrują się oni w drogeriach - 33% (32% w ubiegłym roku), 24% kupuje w hipermarketach, a tylko 4% - przez konsultantki.

Wśród kobiet wzrosła częstotliwość używania kosmetyków zapachowych - 71% używa ich codziennie (w zeszłym roku było to 62%). Wśród mężczyzn ten wskaźnik utrzymuje się na stałym poziomie - 57% mężczycn sięga po nie codziennie.

Zarówno kobiety jak i mężczyźnie preferują mniejsze pojemniki zapachów - 50 ml to ulubione opakowanie.

Trzy najważniejsze priorytety przy wyborze kosmetyku zapachowego:
KOBIETY MĘŻCZYŹNI
zapach (97%) zapach (96%)
cena (82%) marka (77%)
marka (70%) cena (76%)


Źródło: Wiadomości Kosmetyczne (maj 2007)
KOMENTARZE
Newsletter