Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Kosmetyki dla dzieci to wciąż nisza na polskim rynku

Dzieci to szczególna grupa konsumentów. Ich skóra w porównaniu ze skórą dorosłego jest inaczej zbudowana. Grubość naskórka i warstwy rogowej jest zmniejszona, w efekcie następuje zwiększenie przeznaskórkowej utraty wody i stopnia wchłaniania substancji aktywnych aplikowanych na skórę. Grubość warstwy właściwej także jest mniejsza, co skutkuje wzrostem wrażliwości na działanie czynników zewnętrznych. Zmniejszona ilość włókien kolagenowych i mniejsza elastyczność skóry przekłada się na tendencję do powstawania pęcherzy. Również mniejsza ilość melanocytów daje gorszą ochronę przed promieniowaniem UV. Dlatego dobór kosmetyków do pielęgnacji najmłodszych jest bardzo ważny. Czym się kierować? Według mojej opinii składem, nie reklamą czy opakowaniem.

El Niño to nowa marka założona przez mamę – chemika. Produkty El Niño bazują na naturalnych olejach i masłach kosmetycznych, za konserwant służy witamina E. Receptury opracowane są głównie z myślą o dzieciach, ale także z przeznaczeniem dla skóry wrażliwej, delikatnej, zmagającej się z problemami dermatologicznymi w każdym wieku.

W produkcji wykorzystywany jest m.in. nierafinowany olej sezamowy, tłoczony na zimno. Olej ten  składa się w ponad 80% z nienasyconych kwasów tłuszczowych (oleinowego i linolowego) i jest niezwykle pomocny  w  leczeniu suchej skóry. Użyliśmy go w produkcji mydła „Leon”, co sprawia, że ma ono właściwości odżywcze i nawilżające.

W składzie naszych kosmetyków znajdziemy również nierafinowany olej słonecznikowy, który zawiera duże ilości alfa-tokofenoli, witamin A, D, E, K oraz fosfolipidów, które wiążą wodę i poprawiają nawilżenie skóry. Olej słonecznikowy polepsza właściwości barierowe skóry i zmniejsza ryzyko zakażeń. Badanie przeprowadzone z udziałem wcześniaków potwierdziło te właściwości. Codzienne stosowanie oleju słonecznikowego w pielęgnacji skóry noworodków z niską masą urodzeniową spowodowało zmniejszenie o 41% występowania infekcji w czasie pobytu w szpitalu. Z tego powodu olej słonecznikowy znalazł się także w naszym olejku dla niemowląt, gdzie w składzie znajdziemy jeszcze olej migdałowy i morelowy.

W ofercie znajdziemy też produkty z nierafinowanym masłem shea oraz nierafinowanym masłem kakaowym. Masło shea jest uważane za naturalny czynnik nawilżający. Swoją strukturą przypomina zawartość lipidów skóry. Wspomaga barierę ochronną naskórka, ułatwia proces gojenia, zapobiega podrażnieniom i regeneruje. Pomaga utrzymać wilgoć i zmniejszyć utratę wody, tworząc barierę ochronną na powierzchni skóry. Zapobiega przesuszeniu i łuszczeniu się skóry. W produktach El Niño masło shea znajduje się w każdym mydle, za wyjątkiem laurowego, gdzie bazę stanowi oliwa z oliwek i olej laurowy.

Nierafinowane masło kakaowe nie jest poddawane deodoryzacji. Jego korzystne działanie wynika z dużej zawartości witaminy E i polifenoli. Polifenole hamują stany zapalne, charakteryzują się właściwościami antyoksydacyjnymi, dzięki czemu zmniejszają ilość uszkodzeń i wzmacniają procesy odnowy i regeneracji skóry. Masło kakaowe znajduje się w oferowanym przez nas maśle do ciała oraz mydle węglowym z peelingiem ze skały wulkanicznej.

Marka El Niño obecnie ma w swojej ofercie:

* mydła: dla najmłodszych „Leon”, laurowe, konopne, węglowe z peelingiem wulkanicznym oraz nawilżające,

* masło do ciała, 

* olejek do twarzy z olejem jojoba i olejem z dzikiej róży,

* regenerujący olejek do ciała na bazie oleju z krokosza i wiesiołka,

* relaksująco-nawilżający olejek dla niemowląt.

Autorka: Katarzyna Warchoł, właścicielka marki El Niño

Źródła

https://www.wiadomoscidermatologiczne.pl/artykul/skora-noworodka-i-niemowlecia-budowa-funkcje-zasady-prawidlowej-pielegnacji-rowniez-w-okresie-zimowym
http://www.czytelniamedyczna.pl/2067,wybrane-dermatozy-wieku-dzieciecego.html
https://zielonyklub.pl/maslo-kakaowe-nierafinowane-organiczne.html
https://ichgcp.net/pl/clinical-trials-registry/NCT01177111

Fot. https://pixabay.com/pl/photos/dziecko-u%C5%9Bmiech-mama-matka-i-syn-864137/

KOMENTARZE
Newsletter