Indyjski rynek personal care staje się coraz bardziej wyrafinowany wraz z upodabnianiem się do rynku krajów zachodnich, według raportu firmy Kline, opublikowanego wcześniej w tym roku. Według raportu elita konsumencka kraju podąża w ślad za rynkami zachodnimi, gdzie produkty o coraz bardziej kompleksowym działaniu zyskują na popularności. Odbywa się to poprzez rosnącą siłę nabywczą wyższych socjoekonomicznie warstw społeczeństwa, w szczególności siłę nabywczą kobiet. „Indyjskie kobiety oficjalnie dołączyły do poszukiwań eliksiru młodości, napędzając sprzedaż zarówno produktów anti-aging jak i produktów rozjaśniających” – mówi Carrie Mellage z firmy Kline. „Przemysł jako całość staje się coraz bardziej wyrafinowany w celu sprostania wymaganiom konsumentów. Obserwujemy istotny wzrost w całym sektorze, zarówno jeżeli chodzi o typy sprzedawanych produktów i ich receptury jak i kanały dystrybucji produktów” – dodaje analityk rynku.
Najwięksi międzynarodowi gracze sektora personal care, jak Unilever mają już duży udział w rynku indyjskim, a wysoka sprzedaż osiągnięta w tym kraju miała pozytywne odbicie w wynikach finansowych firmy.
Źródło: cosmeticdesign-europe.com
KOMENTARZE