Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Indie celem dla międzynarodowych firm kosmetycznych
03.12.2007
Wczoraj rozpoczęła się Druga edycja targów Professional Beaty India.
Ma na celu skupienie szerokiego grona profesjonalistów działających we wszystkich obszarach rynku personal care, takich jak kosmetyka profesjonalna, spa, opakowania czy zaopatrzenie w surowce.

Targi odbywają się w połączeniu z konferencją Spa Strategy Conference, będącą miejscem dyskusji na temat problemów dotyczących obecnego przemysłu spa. Wydarzenie ma charakter międzynarodowy, a udział w nim wezmą między innymi firmy z Włoch, Francji, Belgii, Chin, Wielkiej Brytanii i USA oraz wszystkie osoby poszukujące inwestycji i możliwości zysku w związku z rozwojem rynku. Podczas targów dojdzie do oficjalnego wprowadzenia na rynek indyjski francuskiej marki Thal’ion, specjalizującej się w kosmetykach uzyskanych poprzez zastosowanie składników na bazie organizmów wodnych oraz według Economic Times of India, włoskiej firmy Alfaparf, zajmującej się produktami typu hair care.

Indyjski rynek personal care staje się coraz bardziej wyrafinowany wraz z upodabnianiem się do rynku krajów zachodnich, według raportu firmy Kline, opublikowanego wcześniej w tym roku. Według raportu elita konsumencka kraju podąża w ślad za rynkami zachodnimi, gdzie produkty o coraz bardziej kompleksowym działaniu zyskują na popularności. Odbywa się to poprzez rosnącą siłę nabywczą wyższych socjoekonomicznie warstw społeczeństwa, w szczególności siłę nabywczą kobiet. „Indyjskie kobiety oficjalnie dołączyły do poszukiwań eliksiru młodości, napędzając sprzedaż zarówno produktów anti-aging jak i produktów rozjaśniających” – mówi Carrie Mellage z firmy Kline. „Przemysł jako całość staje się coraz bardziej wyrafinowany w celu sprostania wymaganiom konsumentów. Obserwujemy istotny wzrost w całym sektorze, zarówno jeżeli chodzi o typy sprzedawanych produktów i ich receptury jak i kanały dystrybucji produktów” – dodaje analityk rynku.

Najwięksi międzynarodowi gracze sektora personal care, jak Unilever mają już duży udział w rynku indyjskim, a wysoka sprzedaż osiągnięta w tym kraju miała pozytywne odbicie w wynikach finansowych firmy. 

Źródło: cosmeticdesign-europe.com
KOMENTARZE
Newsletter