Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Henkel ogłasza dobre wyniki za trzeci kwartał 2006
14.11.2006
  • Wzrost sprzedaży o 3,8% do 3 260 mln EUR
  • Szybkie tempo wzrostu organicznego o wartości 5,6%
  • Wzrost zysku operacyjnego (EBIT) o 7,0% do 321 mln EUR
  • Wzrost zysku netto za kwartał o 9,0% do poziomu 217 mln EUR


W Dziale Kosmetyków Pielęgnacyjnych sprzedaż była o 9,1% wyższa niż w porównywalnym kwartale ubiegłego roku, osiągając poziom 742 mln EUR. Na ten wynik wpływ miały zamówienia złożone z góry przez klientów Dial’a oraz udana konsolidacja dawnych marek dezodorantów Gillette. Tempo organicznego wzrostu wyniosło 3,0%, przy dwucyfrowych wzrostach w Europie Wschodniej i w Ameryce Łacińskiej. Zysk operacyjny wzrósł o 13,7% osiągając poziom 89 mln EUR. Segment środków do pielęgnacji włosów kontynuował rozwój zanotowany w pierwszych dwóch kwartałach 2006 r. Szczególnie korzystnie prezentował się segment farb do włosów ze znaczącym wzrostem sprzedaży takich marek jak Brillance, Palette i Natural & Easy. Pozycja rynkowa w Europie została umocniona we wszystkich kategoriach. Segment środków do pielęgnacji ciała potwierdził swój trend wzrostowy. Po raz kolejny czynnikami wzrostu okazały się dwie główne marki Fa i Dial. Marka Fa umocniła swoją pozycję z sukcesem wprowadzając na rynek nowe produkty takie jak Fa Speedster for Men. Dodatkowo, powtórne wprowadzenie na rynek linii dezodorantów, zrealizowane w drugim kwartale 2006, wstępnie przyniosło dobre wyniki. Marka Dial kontynuowała swój udany rozwój wraz z nowymi produktami, szczególnie z linią Dial for Men, oraz umocniła swą pozycję rynkową w dynamicznie rozwijającym się segmencie produktów pod prysznic. Segment kremów pielęgnacyjnych odnotował dobre wyniki dzięki wprowadzaniu kremu Diadermine Lift+ Re-Sculpture Cream. W sektorze środków higieny jamy ustnej  koncentrowano się na wprowadzeniu na rynek nowych produktów w postaci Theramed Dispenser Sensitive w Niemczech oraz Licor del Polo Titanium w Hiszpanii. W segmencie środków fryzjerskich, który najlepsze wyniki osiągnął w Europie Wschodniej i Ameryce Północnej, działania koncentrowano na ponownym wprowadzaniu na rynek marki OSiS w segmencie stylizacji włosów oraz trwałej farby do włosów V ITON S.

Wzrost organiczny sprzedaży w Dziale Środków Piorących i Czystości był zachęcający i wyniósł 3,8%, mimo, że w porównywalnym kwartale ubiegłego roku wartość ta uwzględniała złożone z góry zamówienia klientów firmy Dial. Sprzedaż łączna wyniosła 1 050 mln EUR, 3,4% poniżej wyniku z trzeciego kwartału ubiegłego roku, który zawierał jeszcze wartość sprzedaży sektora spożywczego firmy Dial, obecnie już sprzedanego. Zysk operacyjny wzrósł o 14,2% osiągając poziom 125 mln EUR. W segmencie środków piorących największe wzrosty odnotowały największe marki. Zarówno Persil/Le Chat wśród proszków do prania, jak i Vernel/Silan wśród płynów zmiękczających do tkanin osiągnęły znaczące dwucyfrowe wzrosty. Szczególnie zachęcający wzrost sprzedaży środków piorących odnotowały Niemcy, Austria i Rosja. Specjalne detergenty skorzystały na ponownym wprowadzeniu na rynki międzynarodowe ulepszonych formuł, chroniących kolory i włókna, oraz nowych, atrakcyjnych opakowań. W segmencie środków czystości wyjątkowo dynamiczny okazał się wzrost sprzedaży środków do zmywania naczyń. Szczególnie w regionach Europy Wschodniej i Afryki/Bliskiego Wschodu odnotowano znaczące wzrosty w sprzedaży detergentów do ręcznego mycia naczyń.
KOMENTARZE
Newsletter