Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Problemy bezpieczeństwa w międzynarodowym obrocie żywności
09.11.2007
W dniach 20 i 21 listopada 2007 w Centrum Wystawienniczym EXPO XXI w Warszawie odbędą się Międzynarodowe Targi Higieny i Ochrony przed Szkodnikami (International Fair of Hygiene and Pest Control) EuroHiPeCo 2007.
Będzie im towarzyszyła konferencja na temat Problemów bezpieczeństwa w międzynarodowym obrocie żywności.

Targi odbędą się pod patronatem najważniejszych polskich i europejskich organizacji i urzędów, między innymi Ministerstwo Zdrowia, Izba Gospodarcza „Polskie Mięso”, Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy, Państwowy Zakład Higieny oraz przedstawiciele Parlamentu Europejskiego, oraz EPSA (Europejski Urząd do spraw Bezpieczeństwa Żywności).

Konferencję otworzy Markos Kyprianou , Członek Komisji Europejskiej do spraw Zdrowia, odpowiedzialny między innymi właśnie za bezpieczeństwo żywności. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi zaprosił również szereg innych znakomitych gości, specjalistów z tej dziedziny, między innymi Paola Testori-Coggi, Dyrektora Generalnego ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów Komisji Europejskiej czy Sergieja Dankwerta, odpowiadającego za nadzór nad bezpieczeństwem żywności w Rosji.

Głównym celem konferencji ma być wymiana doświadczeń z zakresu bezpieczeństwa żywności pomiędzy krajami należącymi do Unii Europejskiej oraz z nich wschodnimi sąsiadami oraz zaprezentowanie dotychczasowych osiągnięć w tej dziedzinie.

Targi mają za zadanie również promocję zdrowia publicznego. Będą miejscem prezentacji nowego sprzętu i środków umożliwiających utrzymanie odpowiedniego stopnia higieny w przemyśle spożywczym.

Będzie im towarzyszyć także IV Edycja Programu Liderzy Jakości Żywności. Projekt ten ma na celu wyłonienie najlepszych producentów żywności.

Będzie można również zapoznać się z nowymi metodami, procedurami i regulacjami prawnymi. W trakcie imprezy odbędzie się szereg szkoleń, wykładów i konferencji prowadzonych przez specjalistów w tej dziedzinie. Targi będą miały również charakter handlowy i marketingowy.

Taka inicjatywa umożliwia polskim firmom związanym z przemysłem spożywczym zapoznanie się z wymogami na temat higieny na skalę europejską.

Źródło: euro-hipeco.pl

KOMENTARZE
Newsletter