Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Piwo i wino jeszcze bardziej popularne w Polsce
23.01.2008
Z danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego wyniki, że Polacy w 2007 roku kupili 25 milionów hektolitrów piwa. To oznacza, że piwo jest coraz bardziej popularne, gdyż jest to o 12 % więcej niż w roku poprzednim.


Kończącego się roku nie podsumowała jeszcze Kompania Piwowarska, lider na krajowym rynku. Jednak wiadomo, że już w pierwszym półroczu sprzedali 6,9 mln hektolitrów piwa, czyli o 21 % więcej niż w pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku.

Natomiast przychody Grupy Żywiec, drugiego producenta piwa w Polsce sięgnęły ponad 2,7 miliarda złotych, czyli o 13,3 % więcej niż w roku ubiegłym.

Jednak polskie browary patrzą w przyszłość ostrożnie. Wiadomo bowiem, że ciężką będzie powtórzyć sukces z roku 2007, gdyż rynek staje się coraz bardziej nasycony. Spożycie piwa w Polsce na osobę wynosi około 85 litrów, co nie odbiega znacznie od średniej europejskiej.

Wino również nie pozostaje w tyle. Podsumowanie ubiegłego roku pokazuje, że Polacy piją go niemal o 20 % więcej niż w roku 2006.  Winiarnia Bartex, jedna z największych firm na krajowym rynku winiarskim, podkreśla jednak, że zwiększyła się znacznie  sprzedaż win spokojnych, natomiast popyt na wina musujące, deserowe i wermuty nie był zdecydowanie większy niż w roku poprzednim.

Źródło: Rzeczpospolita
KOMENTARZE
Newsletter