Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Nowe trendy - opakowania kosmetyków dla mężczyzn
19.07.2006
Coraz więcej firm pragnie zaistnieć jako producenci kosmetyków dla mężczyzn.
Według Deirdre Riou, szefowej działu marketingu w firmie Clinique Skin Supplies for Men, oznacza to, iż: mężczyźni gotowi są na bardziej wyrafinowane kosmetyki, oraz to, iż firmy przygotowują się na bardziej zaciętą rywalizację.

Nowy trend podchwyciły również firmy takie jak L’Oreal czy Shiseido. To właśnie one przyczyniają się do rozwoju tej kategorii, nie szczędząc funduszy na kampanie reklamowe. Wzmożone zainteresowanie produktami dla mężczyzn spowodowało również poruszenie w sektorze opakowań kosmetycznych. „Jeśli produkt nie wygląda dość męsko, po prostu nie zostanie kupiony. Jeśli jest funkcjonalny, łatwy w użyciu oraz wygodny w podróży, wówczas z pewnością znajdzie swoich nabywców” twierdzi Damiana Bullo, szef działu innowacji w firmie Bliss. O sukcesie produktu w sektorze męskich kosmetyków decydują takie czynniki jak: opakowanie, kolor, wpadające w ucho nazwy oraz czytelne instrukcje. „ Opakowania produktów dla mężczyzn są bardziej praktyczne oraz bardziej nowoczesne” twierdzi Karen Grant z firmy NPD. „ Reklamowanie tego typu produktów nie wymaga wykorzystywania ‘wielkich’ słów, należy pamiętać, iż mężczyźni kierują się innymi odczuciami niż kobiety. To dwa, zupełnie rożne światy. W przypadku mężczyzn wszystko musi być dokładnie i czytelnie wyeksponowane na butelce. „ Linia produktów Sharps jako pierwsza została poddana próbie męskich upodobań. Opakowania zostały wyposażone w nadruki charakterystyczne, lub nawiązujące do odpowiedniej kategorii. Tak więc, produkty do ciała zostały wyposażone w nadruki przedstawiające wizerunek gejszy, a produkty do włosów – astronautę. Firma odniosła olbrzymi sukces. Kierując się doświadczeniami poprzedników, firmy takie jak Clarins czy Aramis Lab Series również postanowiły wykorzystać bogate wzornictwo na opakowaniach swoich produktów. Kolejnym krokiem było proste opisanie funkcji produktu. Zatem zamiast ‘niezwykle delikatny, pieniący się żel do czyszczenia twarzy’ widniało ‘żel do mycia twarzy’. Oprócz tego, mężczyźni o wiele chętniej kupują produkty umieszczone w tubkach. „Dzieje się tak, iż tubki są bardzo wygodne i poręczne. Trzeba pamiętać, iż mężczyźni mają ograniczone miejsce w swoich kosmetyczkach. Dla nich liczy się przede wszystkim funkcjonalność” twierdzi Kendal Ascher, dyrektor ds. marketingu marki Kiehl.

Oprac.: Katarzyna Walczak Źródło: www.beautypackaging.com

KOMENTARZE
Newsletter