Monsanto wprowadza nowy środek do zwalczania chwastów
09.03.2010
W 2010 roku pojawi się nowy środek chwastobójczy MON 63410 w uprawach soi i bawełny. To jest związek acetochlorowy (aktywny składnik herbicydów takich, jak Harness, Surpass i Keystone) produkowany zgodnie z nowoczesną metodą hermetyzacji.
Według firmy Monsanto, technologia ta pozwoli na wzrost bezpieczeństwa roślin. Nawet zbyt duża dawka MON 63410 nie będzie wpływać negatywnie na rozwój rośliny.

Curt Uebele, menager sprzedaży w Monsanto Roundup, powiedział, że obecnie rolnicy uprawiające soję i bawełnę mają duże problemy związane z likwidacją chwastów przy pomocy glifosatu. Jest to związek chemiczny hamujący syntezę enzymu syntazy EPSPS (syntaza 5-enolopirogroniano-szikimowo-3-fosforanowa), który jest kluczowym enzymem na szlaku metabolicznym kwasu szikimowego związanego z produkcją aromatycznych aminokwasów (fenyloalaniny, tyrozyny i tryptofanu). Glifosat wszedł na rynek w 1974 roku jako środek znany pod nazwą Roundup. Jednak teraz wykorzystanie tej substancji do zwalczania chwastów okazało się nie skuteczne. Dlatego innowacyjne rozwiązanie w postaci substancji MON 63410 może zmienić tą sytuację na lepsze.

Agencja Ochrony Środowiska (The Environmental Protection Agency) już zaakceptowała nowy produkt MON63410. Jego wprowadzenie na rynek odbędzie jeszcze w tym roku.