Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Mleczne produkty funkcjonalne nie przełamią kryzysu?
15.04.2009
- Wprowadzanie mlecznych produktów prozdrowotnych nie przełamie impasu w mleczarstwie. Uważam, że rynek ten nie powinien liczyć na wielką ekspansję - Maciej Lipiński, prezes OSM Chojnice.
- Społeczeństwo zaczyna być świadomym konsumentem, zapoznając się z zawartością produktu podczas zakupów. Wg mnie liczy się bardziej naturalność, brak konserwantów aniżeli dodawanie prozdrowotnych składników - uważa Maciej Lipiński.

Rynek konsumentów jest dość spolaryzowany, z jednej strony mamy klientów poszukujących najtańszych produktów w tanich sieciach i ci klienci zwracają uwagę głównie na ceny, na drugim biegunie są klienci zamożniejsi, poszukujący naturalnych, smacznych i droższych produktów. - Część z nich poszukuje oczywiście produktów prozdrowotnych - przyznaje prezes OSM Chojnice.

Zdaniem prezesa Lipińskiego, klienci poszukują produktów mlecznych "prawie gotowych"- np. sosu do tzatzików, mozzarelli z bazylią, czy serów pleśniowych i dojrzewających z rozmaitymi przyprawami, gotowymi do podania w formie patery serów.

Spółdzielnia produkuje mleko, śmietany, masło, napoje fermentowane oraz sery twarogowe i dojrzewające.

Roman Wieczorkiewicz
Portal Spożywczy
KOMENTARZE
news

<Wrzesień 2025>

pnwtśrczptsbnd
1
2
3
4
MEDI-VISION Forum
2025-09-04 do 2025-09-06
CosmoPharm Pack Expo 2025
2025-09-04 do 2025-09-06
6
7
10
12
13
14
15
17
19
Obóz Atrakcyjnych Konwentykli
2025-09-19 do 2025-09-22
20
21
24
27
28
4
5
Newsletter