Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Czekolada, która nie pójdzie w bioderka
Czekolada, która nie "pójdzie w bioderka"? Brzmi jak marzenie każdej kobiety. Marzenie może stać się rzeczywistością już w te święta! A nawet o wiele szybciej! Od pełni szczęścia, bez przykrych konsekwencji, dzieli nas jedynie 159,99 zł. Czy to wysoka cena za piękną, jędrną, pełną blasku i młodą skórę? Czekolada, która nie tuczy. Przywraca zdrowie i urodę. Perfekcyjny prezent w postaci luksusowej czarnej słodyczy – esthechoc. Czy rzeczywiście?

W dniach 15-17 września 2015 r. w Paryżu odbyły się 13. targi Beyond Beauty Paris 2015. Rewolucyjny nutrikosmetyk, esthechoc, zyskał zainteresowanie odwiedzających i uznanie jury, które przyznało esthechoc nagrodę główną. Adiuvo Investments, właściciel marki, zostało tym samym laureatem dwóch prestiżowych nagród: Beauty Challenger Awards Skin Care (w kategorii najlepszy produkt) i Beauty Challenger Awards Grand Prize (w kategorii najlepszy produkt targów). Weźmy zatem pod lupę ten rewelacyjny wynalazek, który Adiuvo Investments chce wkrótce skomercjalizować.

Esthechoc to tylko 3... cal. No, 38 kalorii

„Jedna mała czekolada Esthechoc każdego dnia, pomoże odzyskać twojej skórze zdrowie i spowolnić procesy starzenia”

– zapewnia na swojej stronie internetowej sprzedawca nowego nutraceutyku, firma Cambridge Chocolate Technologies. Produkt jest własnością firmy Adiuvo Investments, której prezesem jest Marek Orłowski. Firma rozpoczęła działalność dwa lata temu. Jej głównym celem jest selekcja, rozwój, finansowanie oraz komercjalizacja innowacyjnych projektów na międzynarodowym rynku biomedycznym. Rozwija się szczególnie na trzech platformach: 1) nutrafarmaceutyki, 2) systemy urządzeń medycznych i digital health oraz 3) projekty eksploracyjne.

Nutrikosmetyk esthechoc należy do pierwszej grupy, tzw. nutrafarmaceutyków. Jest to grupa produktów dostępnych bez recepty, o potwierdzonej naukowo skuteczności. Ich przeznaczeniem jest poprawa jakości zdrowia pacjenta, opóźnienie występowania ewentualnych chorób czy wstrzymywanie objawów starzenia się. Wśród koncernów farmaceutycznych, a także producentów w branży spożywczej rośnie zainteresowanie dostępem do certyfikowanych, dostępnych bez recepty technologii, rozprowadzanych w sprzedaży pozaaptecznej oraz tzw. żywności funkcyjnej.

Na stronie internetowej Adiuvo czytamy:

„[firma] Wybiera projekty adresujące potrzeby wzmocnienia działań profilaktycznych, uczestniczenia pacjentów w procesie monitorowania stanu zdrowia i ich aktywnego udziału w leczeniu. Prace badawczo – rozwojowe dla posiadanych w portfolio projektów prowadzone są w różnych krajach. Dotyczy to zarówno lokalizacji laboratoriów badawczych, które najczęściej prowadzone są przez głównych 2 wynalazców poszczególnych produktów i technologii, jak również badań klinicznych prowadzonych przez renomowane ośrodki badawcze na całym świecie”.

Esthechoc związana jest z ośrodkiem naukowo-badawczym w Cambridge. Ponadto, Adiuvo jest posiadaczem takich produktów jak: Carocelle, Airway Medix, Algae Labs i Marmar (zachęcamy do poszukiwań informacji w Sieci). Adiuvo szczególnie zainteresowane jest produktami posiadającymi efekt prozdrowotny, które poprawiają efekt leczenia lub działają profilaktycznie. Koszty badań prowadzonych nad skutecznością nutrikosmetyków są o wiele niższe niż koszty testów, którym poddaje się leki. Dodatkowo, spółka zapewnia o wysokiej konkurencyjności polskiego rynku badań naukowych, klinicznych i walidacyjnych w stosunku do rynków światowych. Przy czym zostaje zachowana korzystna proporcja jakości do ceny, a Polsce ma to dawać szansę rozwoju produktów o potencjale międzynarodowym.

Ile czekolady w czekoladzie?

W skład receptury produktu esthechoc wchodzą silnie działające substancje aktywne: astaksatyna i epikatechiny polifenolowe kakao… Dla laików informacja ta jest pewnie mało znacząca. Bardziej interesujące jest to, że ten suplement diety wyprodukowany jest w 72,6% z czekolady.

Słodka przyjemność?

Czekamy na pierwsze relacje. Trzytygodniową kurację można zakupić w sklepie internetowym producenta (www.esthechoc.com) oraz w klinikach dermatologicznych na terenie całego kraju.

Kobiety kochają… czekoladki

Podobno nie ma tutaj żadnego sekretu, żadnej rewelacji w recepturze. Czemu? Placebo? To prostsze niż nam się wydaje, przekonuje w komentarzu do artykułu na portalu telegrach.co.uk, jeden z użytkowników:

„(…) zmarszczki znikają, ponieważ od czekolady przybywa nam tłuszczu, który szczelnie wypełnia pucułowate policzki…”.

Dementujemy plotki

Ten lapidarny i dowcipny (?) komentarz, przywołany na łamach naszego artykułu wzbudził zainteresowanie przedstawiciela producenta esthechoc na rynek polski, który skontaktował się z nami, w celu skorygowania błędnego wyobrażeniach o 3 właściwościach produktu. Dostosowując się zatem do prośby producenta oraz korzystając z udostępnionych Redakcji informacji, pragniemy zdementować opinie, jakoby czekoladki esthechoc były jedynie produktem spożywczym, pozbawionym swoich właściwości.

Sekret działania esthechoc W materiałach udostępnionych przez producenta „Czekolady młodości”, czytamy:

„Esthechoc to wynik 10 letnich badań naukowców z Cambridge Chocolate Technologies, którzy zgłębili sekrety antyoksydantów i opracowali pierwszy na świecie nutrikosmetyk o tak silnym działaniu, dzięki któremu już w trzy tygodnie można wpłynąć na metabolizm skóry, a jej biomarkery przywrócić do poziomu 30- latki. Esthechoc zawiera działający przeciwzapalnie, wspomagający transport tlenu do tkanek najsilniejszy znany nauce antyoksydant – astaksantynę (6 tys. razy silniejszy od witaminy C) oraz wzmacniające mikrokrążenie w skórze i uelastyczniające naczynia włosowate epikatechiny polifenolowe kakao. Sekretem niezwykłej skuteczności Esthechoc jest nie tylko kombinacja niezwykle silnie działających substancji aktywnych, lecz przede wszystkim unikalna technologia micelizacji Astacelle Crystal Defence System podczas produkcji czekolady, która czyni je biodostępnymi”.

Doskonała przyjemność Przyznajemy, niektóre terminy mogą stanowić problem dla osób, które nie posiadają stosownej wiedzy. Jednak, pisząc najprościej, czekolada esthechoc jest produktem, który działa od wewnątrz (wpisując się w najnowszy trend branży kosmetycznej „Beauty from within”), wpływając na metabolizm skóry, ograniczając negatywny wpływ czynników powodujących jej starzenie się i wywołujących jej uszkodzenia. Dzieje się to przede wszystkim za sprawą antyoksydantów, czyli naturalnych związków, wspomagających procesy zachodzące w ludzkim organizmie, a skutkujące wygładzeniem zmarszczek, wzrostem gęstości, elastyczności i jędrności skóry.

To co najważniejsze dla osób zainteresowanych nutrikosmetykiem, to jego pozytywny wpływ na odporność i poprawę procesów gojenia się skóry, a także normalizację pracy gruczołów łojowych i przeciwdziałanie powstającym z czasem przebarwieniom.

Garść informacji z badań 

Podkreślmy, badania nad efektami przyjmowania esthechoc prowadzono przez 10 lat na grupie 3000 pacjentów w wieku 50-60 lat. Badania prowadzono we współpracy z Uniwersytetem w Cambridge - produkt uzyskał certyfikat Cambridge Quality Pass. Kierownikiem badań był dr Ivan Petyaev, założyciel firmy Lycotec. Jak stwierdza producent:

„Esthechoc zawiera tylko naturalne składniki i jest odpowiednia dla osób dbających o szczupłą sylwetkę (…). Jest to więc przyjemność doskonała”.

 

Więcej informacje o produkcie można uzyskać za pośrednictwem strony internetowej: www.esthechoc.com.

 

Aktualizacja: 19:50, 02.02.2016

Zofia Szafrańska-Czajka

dział Bioetyka

e-mail: zofia.szafranska@biotechnologia.pl

Źródła
 

Źródła:

  1. Esthechoc science-based skin indulgence, dostępne przez: http://www.esthechoc.com/pl (09.11.2015)
  2. Esthechoc Cambridge Beauty Chocolate (157 g), sklep internetowy Harrods’a, dostępne przez:
  3. http://www.harrods.com/product/esthechoc-cambridge-beauty-chocolate-157g/esthechoc/000000000004804660 (09.11.2015)
  4. Czekolada Esthechoc wygrywa targi w Paryżu!, Adiuvo Investments, dostępne przez:
  5. http://www.adiuvoinvestments.com/pl,1,o-nas,6,aktualnosci,78,czekolada-esthechoc-wygrywa-targi-w-paryzu (09.11.2015)
  6. Adiuvo chce w ciągu roku skomercjalizować 5 projektów. 1-2 mogą kandydować do giełdy, Bankier.pl, dostępne przez:
  7. http://www.bankier.pl/wiadomosc/Adiuvo-chce-w-ciagu-roku-skomercjalizowac-5-projektow-1-2-moga-kandydowac-do-gieldy-7281577.html (09.11.2015)
  8. Anti-ageing chocolate wich reduces wrinkles developed by Cambridge University spin-off, Sarah Knapton, dostępne przez:
  9. http://www.telegraph.co.uk/news/science/science-news/11423029/Anti-ageing-chocolate-which-reduces-wrinkles-developed-by-Cambridge-University-spin-off.html (09.11.2015)

Foto:

  1. Stanley Spensley, Flickr.com, dostępne przez: https://www.flickr.com/photos/notahipster/4599884283/sizes/l (09.11.2015)
KOMENTARZE
Newsletter