Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Piorunujące tempo sprzedaży akcji producenta medycznej marihuany
Piorunujące tempo sprzedaży akcji producenta medycznej marihuany

Kwotę 4,4 mln zł chce pozyskać od inwestorów społecznościowych łódzka firma farmaceutyczna, CanPoland SA. Spółka ma zezwolenia na obrót tzw. medyczną marihuaną w Polsce i sprzedaż zagranicznym odbiorcom. Właśnie kończy prace nad linią produkcyjną. Zapisy na akcje w kampanii promowanej na Crowdway.pl ruszą 9 lutego. Dzień wcześniej spółka udostępni szczegóły emisji. Firma w 2022 r. planuje debiut na NewConnect – już jest zgoda WZA.

 

 

CanPoland jest pierwszą firmą farmaceutyczną z polskim kapitałem, która prowadzi handel międzynarodowy medyczną marihuaną i uruchamia w Polsce linię produkcyjną do jej wytwarzania. Na koniec 2020 r. mniejszościowy (ok. 30%) udział w CanPoland za pośrednictwem TT Pharma Sp. z o.o. objęła Grupa Pelion, właściciel m.in. sieci aptek Dbam o Zdrowie.

 

Cztery źródła przychodów

Od początku działalności, tj. od połowy 2019 r., firma CanPoland zainwestowała w rozwój biznesu 7 mln zł. Kwotę 4 mln zł przeznaczyła na budowę zakładu produkcyjnego, hurtowni farmaceutycznej i przepakowni do importu równoległego leków w reżimie farmaceutycznym. Pozostałe środki spółka zainwestowała w przygotowanie autorskiej linii do produkcji surowca farmaceutycznego na bazie konopi innych niż włókniste, czyli tzw. medycznej marihuany.

Spółka zapowiedziała uruchomienie do końca 2021 r. czterech strategicznych linii biznesowych. – Pierwsza to hurtownia farmaceutyczna, która działa już od czerwca 2020 r. Druga to przepakownia leków, uruchomiona jesienią ub. roku. Wytwarzanie medycznej marihuany to trzecie, ale docelowo strategiczne źródło naszych przychodów. Czwarty filar stanowić będzie wytwarzanie produktów w ramach zleceń typu ‘"private label" – wyjaśnia Bartłomiej Wasilewski, prezes zarządu i współzałożyciel CanPoland SA.

W 2020 r. przychody CanPoland wyniosły 1,12 mln zł. To rezultat wypracowany przez hurtownię i przepakownię. – Tylko od początku tego roku te dwie dywizje zanotowały obrót na poziomie 800 tys. zł. Przyjmując ostrożne prognozy, uwzględniające uruchomienie w tym roku dwóch pozostałych linii biznesowych, zakładamy, że na koniec roku CanPoland osiągnie rentowność, przy przychodach na poziomie 12 mln zł – ocenia Zbigniew Pisarski, współzałożyciel i przewodniczący Rady Nadzorczej CanPoland SA.

 

Autorska linia produkcyjna

Na marzec br. spółka zaplanowała instalację linii do wytwarzania medycznej marihuany. Dzięki zastosowanym innowacjom w ramach jednego ciągu technologicznego spółka będzie w stanie wytwarzać surowce farmaceutyczne zarówno w postaci kwiatów, jak i olejów. Będzie to sześć produktów klasyfikowanych jako medyczna marihuana, różniących się stosunkiem składników THC (Tetrahydrokannabinol) względem CBD (Kannabidiol).

Linia o mocach produkcyjnych 2000 opakowań na godzinę, a także cały obiekt, w którym odbywać się będzie produkcja, zaprojektowane zostały wg standardów EU GMP. Zagwarantowane dostawy surowca z UE, Kanady i Afryki pozwolą na wprowadzenie medycznej marihuany na rynek w III kwartale br. – Już obecnie w sprzedaży online dostępne są suplementy z CBD pod marką HempCloud, wytwarzane przez naszą spółkę-córkę – The Health Company Poland. Z kolei medyczna marihuana w pierwszej kolejności trafi do sprzedaży w naszej hurtowni. Wysoki potencjał dla rozwoju dystrybucji widzimy w kanałach należących do Grupy Pelion oraz w eksporcie – mówi Bartłomiej Wasilewski.

 

Najpierw crowdfunding, potem giełda

Wkrótce ruszy emisja akcji CanPoland o wartości do 4,4 mln zł, wspierana przez platformę crowdfundingu inwestycyjnego Crowdway.pl. – W listopadzie ub. roku Kombinat Konopny sprzedał swoje akcje za kwotę 4,2 mln zł w rekordowe 38 minut od startu zapisów. Obserwujemy podobną skalę zainteresowania emisją CanPoland. Zapisy na akcje ruszą 9 lutego, jednak spółka udostępni dokument informacyjny wraz ze stroną emisji już dzień wcześniej, aby umożliwić inwestorom dokładne zapoznanie się ze szczegółami oferty akcji – informuje Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway sp. z o.o. 

Pozyskane od inwestorów środki w kwocie 1,5 mln zł CanPoland chce przeznaczyć na dokończenie instalacji linii produkcyjnej oraz 2 mln zł na zakup surowca do wytwarzania medycznej marihuany. W planie jest także organizacja w ramach telemedycyny klinik skupiających lekarzy specjalistów z dziedzin, w których zastosowanie znajduje lecznicza marihuana, m.in. onkologii czy neurologii. Na ten cel firma chce przeznaczyć 0,5 mln zł z emisji akcji. Pozostałe środki w kwocie ok. 400 tys. zł pomogą spółce w trwających już przygotowaniach do wejścia na NewConnect. – Forma prawna spółki akcyjnej nie tylko ułatwia inwestorom objęcie akcji w ramach nadchodzącej kampanii crowdinvestingowej, ale także przybliża nas do debiutu na giełdzie. Stosowna uchwała została już powzięta przez WZA. Obecnie jesteśmy na etapie wyboru autoryzowanego doradcy i biura maklerskiego. Zakładamy, że do debiutu dojdzie w połowie 2022 r. – kończy Zbigniew Pisarski.

Update: CanPoland pozyskało 4,4 mln zł od inwestorów społecznościowych w zaledwie 11 minut! Jest to rekord polskiego crowdfundingu ustanowiony przez spółkę z branży konopnej. W listopadzie Kombinat Konopny zebrał podobną kwotę w ok. 40 minut

KOMENTARZE
Newsletter