Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
CHC-Cannabis HealthCare chce sfinansować podbój rynku medycznej marihuany z emisji akcji [WIDEO]
CHC-Cannabis HealthCare chce sfinansować podbój rynku medycznej marihuany z emisji akcji [W

22 listopada br. ruszyły zapisy na akcje CHC-Cannabis HealthCare, dystrybutora medycznej marihuany. Celem emisji jest m.in. sfinansowanie działań promocyjnych wśród lekarzy i farmaceutów, związanych z wykorzystaniem leków z THC w leczeniu bólu, epilepsji czy stwardnienia rozsianego oraz budowa zespołu sprzedażowego.

 

 

 

CHC-Cannabis HealthCare to spółka, powołana w celu realizacji projektu wprowadzenia medycznej marihuany (produktów z THC) na polski rynek. Stworzyli ją menedżerowie z rynku aptecznego i farmaceutycznego z doświadczeniem w rejestracji i wprowadzaniu produktów leczniczych. To właśnie doświadczenie, kontakty i know-how zarządu zadecydowały o pozyskaniu kontraktu z międzynarodowym graczem. Spółka zależna emitenta, tj. Interfarmed Cannabis, podpisała w 2019 r. umowę o współpracy i dystrybucji z PharmaCann Polska sp. z o.o., spółką zależną międzynarodowej grupy PhCann International B.V. Holding ten dysponuje jedną z największych i najnowocześniejszych w Europie linii do produkcji i przetwarzania medycznej marihuany. W ramach podpisanej umowy Interfarmed Cannabis uzyskała wyłączność na sprzedaż medycznej marihuany tego producenta w Polsce i jednocześnie zobowiązała się pomóc mu od strony logistycznej i administracyjnej w rejestracji produktów oraz popularyzacji terapii. Strony przewidziały także możliwość rozszerzenia w przyszłości działalności na kolejne 17 państw. – Rejestracja produktu leczniczego to bardzo skomplikowany proces. W umowie z PharmaCann zobowiązaliśmy się m.in. do pomocy w rejestracji w Polsce. Dzięki naszym wspólnym staraniom mamy już pozwolenie URPL dla dwóch produktów, a trzy kolejne jeszcze się procesują. W listopadzie br. pierwsza, wielkoskalowa seria przeszła badania jakościowe w GIF, co oznacza, że możemy już formalnie rozpocząć sprzedaż w Polsce. Start ogłosimy na dużej konferencji dla lekarzy jeszcze w tym miesiącu – komentuje Rafał Prejsnar, wiceprezes CHC-Cannabis HealthCare.

Zdaniem zarządu spółki, przekonanie lekarzy i pacjentów do stosowania leków z THC wymaga zbudowania świadomości istnienia produktu, możliwości jego zastosowania i przełamania nieprawdziwych stereotypów. – W przypadku leków na receptę najważniejszą grupę docelową przekazywanych informacji stanowią lekarze, którzy to kierując się względami medycznymi i dobrem pacjenta, kreują finalny popyt. Opracowana strategią wprowadzenia produktu na rynek zakłada z jednej strony organizację kongresów i sympozjów dla lekarzy, na których autorytety medyczne będą poszerzać wiedzę na temat terapii medyczną marihuaną, z drugiej – spółka buduje sieć dystrybucji i zespół sprzedażowy, który będzie działał w terenie – mówi Łukasz Maciejewski, prezes CHC-Cannabis HealthCare.

Marihuana medyczna została zalegalizowana w 2017 r., ale w rzeczywistości ciągle jej brakuje i jest dostępna wyłącznie w postaci suszu, który wymaga użycia waporyzatora i często budzi negatywne skojarzenia. Płynna forma oferowanych leków ma ułatwić przekonanie do niej lekarzy i pacjentów. – Pierwsze produkty, już zarejestrowane w URPL, zostaną dostarczone do sprzedaży w postaci olejków, przyjmowanych przez pacjentów doustnie. Zgodnie z umową w pierwszym roku działalności zamierzamy uplasować 70 tys. 10 ml opakowań o stężeniu 5% lub 10% THC. Warto tu zaznaczyć, że mówimy o dokładnie zbadanych produktach leczniczych, wydawanych na receptę. Ze względu na zawartość środków odurzających, obrót nimi wymaga spełnienia szeregu wymagań i pozyskania odpowiednich pozwoleń – dodaje Łukasz Maciejewski.

Już przed startem emisji grupa CHC zorganizowała szereg sympozjów dla lekarzy (m.in. w Krakowie, Łodzi, Warszawie) i pozyskała do współpracy autorytety z branży medycznej. Głównymi wykładowcami na spotkaniach branżowych byli prof. dr hab. n. med. Jarosław Woroń oraz prof. nadzw. Jarosław Fedorowski. W ramach utworzonej Rady Medycznej przygotowano i opublikowano szereg artykułów dla lekarzy w czasopismach branżowych z obszaru leczenia kannabinoidami bólu, migreny, epilepsji oraz stwardnienia rozsianego. – Jeszcze przed pierwszą dostawą produktu do Polski zbudowaliśmy sieć dystrybucji, opartą na hurtowniach i przedsiębiorstwach farmaceutycznych, w której skład wchodzą firmy o rocznych obrotach przekraczających 100 mln zł, a także posiadające doświadczenie w sprzedaży importowanego suszu dużych zagranicznych graczy. Pierwsze zamówienia opiewają na prawie 3 tys. opakowań – kończy Maciejewski. Spółka chce pozyskać od inwestorów blisko 2,2 mln zł na budowę zespołu sprzedażowego, dalsze działania promocyjne i finansowanie dostaw. Zapisy na akcje potrwają do 16 grudnia br.

Więcej informacji na temat terapii kannabinoidami, a także wspomnianej emisji akcji spółki znajdziecie w poniższym filmie:

 

KOMENTARZE
Newsletter