Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Novartis obiera kierunek na Afrykę
Novartis obiera kierunek na Afrykę

Novartis ogłosił nową strategię, której celem jest zwiększenie zasięgu i dostępności produkowanych przez firmę leków w Afryce Subsaharyjskiej. Jak podaje, w tej części globu mieszka największa na świecie populacja pacjentów z ograniczonym dostępem do możliwości leczenia. Novartis chce także stać się partnerem dla rządów i organizacji pozarządowych i wspierać je we wzmacnianiu systemów opieki zdrowotnej w całej Afryce.

 

 

Jak podkreśla Novartis, tylko 3% ze wszystkich pracowników służby zdrowia na świecie zatrudnionych jest w Afryce, a udział wydatków na zdrowie wynosi na tym kontynencie poniżej 1%. W ramach nowej strategii Novartis chce skupić się m.in. na wprowadzaniu strategii przystępności cenowej, skalowaniu społecznych modeli biznesowych, stosowaniu modeli cen warstwowych. Firma będzie również pracować nad zwiększeniem możliwości prowadzenia badań klinicznych i przyspieszeniem procesów regulacyjnych i administracyjnych w regionie, by skrócić czas między opracowaniem, zatwierdzeniem i ostatecznym dostępem do nowych leków dla pacjentów w Afryce Subsaharyjskiej.

Vas Narasimhan, CEO Novartisu, mówi – Jesteśmy głęboko zaangażowani w poprawę dostępności leków na całym świecie. Opierając się na naszych wieloletnich wysiłkach na rzecz poprawy zdrowia w Afryce, w tym w zakresie leczenia malarii i niedokrwistości sierpowatokrwinkowej, przyjmujemy kompleksowe podejście do zapewniania pacjentom w Afryce Subsaharyjskiej dostępu do naszych leków, niezależnie od dochodów, które uzyskują.

Jak zapewnia Novartis, nowa strategia jest zgodna z opracowanymi przez firmę Novartis Access Principles, których celem jest systematyczna integracja sposobów, w jaki firma bada, opracowuje i dostarcza leki na całym świecie. Firma przypomina, że od lat angażuje się w działania na rzecz poprawy zdrowia pacjentów w Afryce (m.in. leczenie malarii, trądu, chorób układu krążenia i nowotworów).

Źródła

novartis.com

KOMENTARZE
Newsletter