Dzięki silnej pozycji rynkowej grupa zwiększyła skalę biznesu i wypracowała wyższe przychody. Ponadto w czwartym kwartale ub.r. spółka poprawiła wyniki na wszystkich poziomach rentowności.
Podstawowe wyniki finansowe przedstawia poniższa tabela:
Wyniki bez zdarzeń jednorazowych:
Istotne znaczenie w budowie wyniku netto grupy ma działalność w zakresie produktów własnych. W tym obszarze NEUCA S.A. osiągnęła 22,4 mln zł zysku netto w całym 2017 roku, to jest o 26% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Spółka notuje systematyczny wzrost sprzedaży produktów pod marką Apteo, Genoptim i Cera+. W 2017 r. przychody z ich sprzedaży do aptek zwiększyły się o 13% do 119 mln zł. NEUCA zwiększa również portfolio produktów własnych z 449 na koniec 2016 do 460 produktów na koniec 2017 r.
Z myślą o wzmocnieniu pozycji aptek niezależnych NEUCA kontynuuje rozwój biznesów pacjenckich. Grupa, która zarządza już 64 przychodniami w ramach sieci Świat Zdrowia, skupia się na poprawie dostępności do usług medycznych oraz pracy nad systematycznym wzrostem jakości. NEUCA przygotowuje się również do inwestycji w kolejne placówki w tym roku.
Spółka dużo uwagi poświęca również badaniom klinicznym. W ubiegłym roku należąca do grupy spółka BioScience rozpoczęła 17 nowych badań klinicznych z różnych dziedzin terapeutycznych.
Ważnym obszarem wsparcia relacji na linii apteka-pacjent, jest segment e-commerce. Należący do grupy serwis Ortopedio.pl zapewniajacy zdalny dostęp do sprzętu rehabilitacyjnego i ortopedycznego oraz poradę fizjoterapeuty, dociera już do ponad 1600 aptek w całym kraju. NEUCA pomaga farmaceutom w kontakcie z pacjentem również za pośrednictwem platformy Apteline.pl. Za jej pomocą pacjent może zamówić i odebrać lek już w ponad 1000 aptekach, a także skorzystać on-line z porady farmaceuty.
– W obliczu wyzwań, z jakimi zetknęliśmy się w ubiegłym roku, osiągneliśmy bardzo dobre wyniki, zarówno w obszarze finansowym, jak i operacyjnym. Wykonaliśmy dużą pracę w zakresie poprawy naszej pozycji w rynku aptek niezależnych, gdzie osiągnęliśmy wysokie udziały i rekordowy wskaźnik NPS, będący efektem bardzo dobrych wyników w zakresie satysfakcji klienta. Chcemy jeszcze mocniej wspierać naszych strategicznych partnerów. W tym celu poszerzamy i pogłębiamy współpracę w ramach programów aptecznych oraz rynkowych aktywności. Angażując się w rozwój produktów własnych i biznesy pacjenckie zapewniamy także dodatkowe korzyści dla farmaceutów. Dzięki takim fundamentom jesteśmy w stanie rozwijać biznes i trwale poprawiać wyniki finansowe w 2018 r. i kolejnych latach – podkreśla Piotr Sucharski, Prezes NEUCA.
KOMENTARZE