Watykan inwestuje w komórki macierzyste
27.04.2010
Watykan naciska na badania dojrzałych komórek macierzystych jako alternatywy dla wykorzystania zarodkowych komórek macierzystych, którym Kościół katolicki sprzeciwia się, gdyż uważa, że stanowią one akt zabijania człowieka
W piątek, Kościół katolicki przyznał badaniom wsparcie. Chodzi o środki na badanie jelitowych dojrzałych komórek macierzystych przez grupę ekspertów z Uniwersytetu w Maryland School of Medicine. Grupa chce badać możliwości zastosowania tych komórek w leczeniu chorób jelit i ewentualnie innych, i stara się o początkowe 2.700.000 dolarów by projekt mógł być prowadzony.

Badania chronią życie, powiedział kardynał Renato Martino podczas spotkania włoskich i amerykańskich naukowców i urzędników ma którym przedstawiono zarys projektu. Chcę podkreślić, że badania nie wiążą się z zarodkowymi komórkami macierzystymi, gdzie pomagając innym zabija się człowieka przez niszczenie zarodka.

Kościół sprzeciwia się wykorzystaniu embrionalnych komórek macierzystych, ponieważ wiąże się to z niszczeniem zarodków, ale jednocześnie propaguje korzystanie z dorosłych komórek macierzystych, które znajdują się w organizmach wszystkich ludzi. Ludzkie zarodkowe komórki macierzyste są produkowane z nadwyżki zarodków w procedurze zapłodnienia in vitro.

Obie populacje są cenione za ich zdolność do przekształcania się w inne rodzaje komórek, które stanowią możliwość zastąpienia uszkodzonych komórek .