Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Edukacja żywnościowa niezwykle potrzebna. Finał projektu, który objął tysiące uczestników z Polski, Hiszpanii, Anglii oraz Finlandii
Edukacja żywnościowa niezwykle potrzebna. Finał projektu, który objął tysiące uczestników z

W grudniu br. dobiegł końca trzyletni projekt EIT Food o nazwie #AnnualFoodAgenda. Realizowane działania łączyły promocję odpowiedzialnego podejścia do diety i zdrowego stylu życia, troskę o środowisko ze zwiększaniem zainteresowania branżą spożywczą i inspirowaniem konsumentów do poznawania obszarów związanych z żywnością. 

 

 

W projekcie finansowanym ze środków konsorcjum EIT Food uczestniczyło dziesięciu partnerów. W Polsce za organizację wydarzeń edukacyjnych odpowiadali firma Maspex, Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk z Olsztyna oraz Bank Żywności z Olsztyna, w Hiszpanii Instytut IMDEA Food, Universidad Autónoma de Madrid, CSIC – Spanish National Research Council oraz Grupo AN, w Wielkiej Brytanii Uniwersytet w Cambridge i PepsiCo, a w Finlandii VTT – Technical Research Centre of Finland.

W roku 2021 w ramach działań edukacyjnych przeprowadzonych przez firmę Maspex, a związanych z projektem #AnnualFoodAgenda, zorganizowano szereg inicjatyw w formule online, która zapewniała bezpieczeństwo uczestników. Biorąc pod uwagę potrzeby różnych grup docelowych, opracowano wydarzenia dla uczniów, nauczycieli, studentów, kobiet w ciąży oraz rodziców. 

Wymieniając kilka z nich, warto zwrócić uwagę na warsztaty „Zdrowo nakręcamy, jedz, ucz się i działaj”. Zostały przeprowadzone we współpracy z Fundacją Polskiedzieci.org, a ideą warsztatów było pokazanie młodzieży, jak powinna wyglądać odpowiednio zbilansowana dieta. W 20 spotkaniach online wzięło udział łącznie 451 uczniów z całej Polski.

Webinar dedykowany uczniom, nauczycielom i studentom pt. „GOZ, Zero Waste – czy wiesz, co oznaczają te pojęcia?” przyciągnął uwagę ponad 300 młodych widzów. Pierwszy wykład wygłosił dr hab. inż. Paweł Bogacz z Katedry Ekonomiki i Zarządzania w Przemyśle Wydziału Inżynierii Lądowej i Gospodarki Zasobami Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, a drugą prezentację przedstawił Piotr Sternik, automatyk reprezentujący firmę Maspex, który wyjaśnił, jak automatyka wpływa na wdrażanie w życie założeń zrównoważonego rozwoju w dużym przedsiębiorstwie.

Do realizacji webinaru „Codzienne nawodnienie dziecka” zaproszono dietetyczkę Agnieszkę Piskałę-Topczewską oraz prof. dr. hab. n. med. Piotr Sochę, profesora pediatrii i gastroenterologii z warszawskiego Instytutu „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”. Pani Agnieszka była również zaangażowana w przekazywanie porad i wskazówek podczas kolejnych dwóch webinarów poświęconych diecie kobiet w ciąży oraz odżywianiu małych dzieci.

W trakcie wszystkich zorganizowanych wydarzeń zadbano o to, aby uczestnicy brali w nich czynny udział, dlatego częścią każdego ze spotkań była sekcja wymiany opinii i pytań do ekspertów oraz quiz z nagrodami.

Firma Maspex, odpowiedzialna za organizację powyższych wydarzeń, to największa prywatna polska firma w branży spożywczej oraz jedna z największych w Europie Środkowo-Wschodniej, posiada 6 flagowych programów społecznych, w których łącznie wzięło już udział ponad 12 mln dzieci, a trzyletni projekt EIT Food #AnnualFoodAgenda, prowadzony przez Dział Zarządzania Innowacjami, stanowił tylko jedną z wielu inicjatyw edukacyjnych realizowanych przez Maspex. Pod parasolem projektu EIT Food #AnnualFoodAgenda miały miejsce także wydarzenia zorganizowane przez Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk z Olsztyna oraz Bank Żywności z Olsztyna, przyciągając również szerokie grono uczestników.

Aby treści powstałe w ramach projektu #AnnualFoodAgenda jak najdłużej służyły konsumentom przygotowano repozytorium wiedzy, gdzie zgromadzono materiały edukacyjne, takie jak scenariusze lekcji, komiksy, filmy oraz gry, opracowane dzięki współpracy naukowców, dietetyków oraz ekspertów z firm produkujących żywność, pochodzących z Polski, Hiszpanii, Anglii oraz Finlandii.

#AnnualFoodAgenda to projekt komunikacyjny finansowany ze środków EIT Food, czyli Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii ds. Żywności. EIT Food to wiodąca w Europie inicjatywa na rzecz tworzenia innowacji w branży rolno-spożywczej oraz budowania bardziej zrównoważonego, zdrowego i godnego zaufania systemu żywnościowego. Konsorcjum EIT Food składa się z kluczowych dla branży przedsiębiorstw, startupów, ośrodków badawczych i uniwersytetów z całej Europy. EIT Food to jedna z ośmiu Wspólnot Wiedzy i Innowacji ustanowionych przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT), niezależny organ UE powołany w 2008 r. w celu stymulowania innowacji i przedsiębiorczości w całej Europie.

KOMENTARZE
news

<Wrzesień 2024>

pnwtśrczptsbnd
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
Newsletter