Zdaniem ekspertów
Dr Reinhard Pfeiffer, Zastępca Dyrektora Generalnego Messe Műnchen podsumowuje – W szczególności dzięki prezentacjom światowych premier, analytica zademonstrowała, że jest największym motorem napędowym innowacji w dziedzinie badań i przemysłu.
Zdanie dr Pfeiffer potwierdza także Siegbert Holterműller, Dyrektor Zarządzający firmy Olympus mówiąc – Przemysł potrzebuje tych targów, żeby móc zaprezentować swoje innowacje międzynarodowej widowni i przedyskutować trwające postępy.
- Po raz kolejny analytica potwierdziła czemu warto czekać na te targi dwa lat. Wszyscy są chętni i zmotywowani, żeby pokazywać swoje najnowsze osiągnięcia niezwykle zainteresowanej widowni, złożonej z samych specjalistów. My ze swojej strony robimy wszystko, aby stworzyć atmosferę, która łączy biznes z przyjemnością – wskazuje z kolei prof. dr Horst Domdey, Dyrektor Zarządzający BioM.
- Analytica jest ważną częścią naszych starań, aby pozyskać nowych klientów i zacieśnić już istniejące kontakty. Zadziwiająca jakość targów i wspierający je program pozwalają nam zaprezentować się szerokiej publiczności i spotkać ważnych decydentów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z liczby gości, a przede wszystkim – z tego jak bardzo byli zainteresowani naszymi produktami. Po raz kolejny wyraźnie widać, że analytica jest świetną platformą, żeby wprowadzać nowe rozwiązania aplikacyjne. Zapewniam, że wrócimy tu w 2018 r. – mówi Svenja Goth, Kierownik Marketingu firmy EMEA
Większy niż dotychczas udział międzynarodowej widowni
Spośród wspomnianej liczby gości, aż 40% przyjechało na targi analytica z zagranicy. Poza Niemcami, najwięcej uczestników pochodziło kolejno z: Austrii, Szwajcarii, Włoch, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Znaczący wzrost w liczbie gości zanotowały przede wszystkim – Wielka Brytania, Iran, Tajlandia i Turcja.
Zgodnie z ankietą Instytutu Badania Rynku TNS Infratest, uczestnicy byli bardzo usatysfakcjonowani wynikami targów – 99% z nich dało im ocenę z przedziału „dobry”-„doskonały”. Blisko 60% także uważa, iż znaczenie targów analytica wciąż wzrasta.
Liczba wystawców również była historyczna i poprawiła dotychczasowy rekord 1,168 przedstawicieli z 2014 r. Przede wszystkim było to spowodowane 4%-owym wzrostem wystawców z zagranicy, co dało całkowity ich udział 44% wśród wszystkich wystawców. Poza Niemcami, krajami z największą liczbą przedsiębiorstw zgromadzonych na targach były – Chiny, Stany Zjednoczone oraz Wielka Brytania.
Pełne sale konferencyjne
Główną atrakcją naukową była oczywiście trzydniowa konferencja merytoryczna. Łącznie 1,839 słuchaczy (wzrost o 12% względem 1,638 uczestników w 2014 r.) szczelnie wypełniło sale ICM - Internationales Congress Center Műnchen. Prof. Marion Thevis z German Sport University w Kolonii komentuje – Konferencja analytica jest niezwykle istotna, gdyż promuje międzynarodową wymianę potencjału ludzkiego i pozwala nam spotkać się z producentami urządzeń analitycznych, które są niezbędne w naszej pracy. Wszak postęp w tym względzie jest jedyną rzeczą, dzięki której możliwe jest oferowanie nowoczesnych i odpowiednio dostosowanych metod testowych.
Wyjątek w skali światowej
Tak zwane Live Labs o tematyce „Bezpieczeństwo i Higiena Pracy w Zakładzie” po raz kolejny cieszyły się ogromną popularnością, o czym świadczy z resztą zajęcie wszystkich miejsc na sali. – Nasze prezentacje generują niesłabnącą uwagę słuchaczy. Myślimy już o targach analytica 2018 i rozważamy jakie aspekty BHP poruszyć tym razem, aby powtórzyć tegoroczny sukces – zapewnia Gűnter Rossdeutscher, Dyrektor Zarządzający i udziałowiec w firmie asecos. Według zaś prof. Markusa Fischera, Dyrektora Hamburg School of Food Science i moderatora Live Labs z analizy żywności – Producenci i eksperci laboratoryjni podczas targów mają możliwość przedyskutowania czekających ich wyzwań oraz potencjalnych rozwiązań, co czyni ten format spotkań idealnym i unikatowym.
Następne spotkanie odbędzie się w dniach 10-13 kwietnia 2018 r. w Monachium. Już teraz serdecznie Was zapraszamy do uczestnictwa.
KOMENTARZE