Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
CosmeticBusiness i HPCI łączą siły w Warszawie!
Tegoroczna, szósta już edycja HPCI Home and Personal Care Ingredients Exhibition and Conference była wyjątkowa i inna od poprzednich pod tym względem, że towarzyszyła im pierwsza edycja targów CosmeticBusiness Poland (28-29 września 2016 r.). Takie połączenie dało możliwość poszerzenia oferty obu wydarzeń, zgromadzenia w jednym miejscu jeszcze większej ilości firm, co przełożyło się z pewnością na większą ilość rozmów, nawiązanych kontaktów, a myśląc długofalowo – transakcji biznesowych.

 

CosmeticBusiness – wielka premiera na polskim rynku!

Organizatorem tej imprezy są Targi Lipskie, klasyfikowane w pierwszej dziesiątce największych ośrodków targowych w Niemczech i w pierwszej pięćdziesiątce wiodących ośrodków światowych. W 2015 r. firma zdobyła po raz kolejny tytuł najlepszego usługodawcy z branży targowej w największym rankingu naszych zachodnich sąsiadów. To właśnie w Polsce Niemcy dostrzegli ogromny potencjał rynku kosmetycznego i miejmy nadzieję, że na stałe zapuszczą tu korzenie.

- Polska jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie, charakteryzującym się ponad 100-letnią tradycją oraz wzrostem PKB na poziomie 3% rocznie. Wiele europejskich marek kosmetycznych wybrało polski rynek jako ważne miejsce dla produkcji swoich wyrobów. Także Targi Lipskie, jako organizator CosmeticBusiness Poland, właśnie w Polsce widzi doskonałe perspektywy na rozwój targów dla dostawców w przemyśle kosmetycznym. Warszawa, z uwagi na swoje położenie geograficzne, stanowi idealne miejsce spotkań przedstawicieli z branży kosmetycznej z regionu centralnej i wschodniej Europy. Łączymy więc potencjał Polski ze sprawdzoną już na niemieckim rynku koncepcją imprezy B2B i organizujemy pierwszą edycję targów dla dostawców z branży kosmetycznej – zapowiadał przed imprezą dyrektor generalny Targów Lipskich, Markus Geisenberger. A co powiedział nam pod koniec drugiego dnia imprezy? Zapraszamy do obejrzenia materiału poniżej.

Poza częścią targową, CosmeticBusiness to także panele konferencyjne. Pierwszego dnia zaproszeni prelegenci poruszyli takie tematy jak: opakowania plastikowe ROLL-ON, technologia RFID w procesach produkcyjno-logistycznych, certyfikacja Ecolabel czy działania niepożądane kosmetyków (wkrótce tekst na naszym portalu). Drugiego dnia konferencja przybrała nazwę Forum Druku Cyfrowego, zatem paneliści opowiedzieli o najnowszych trendach w projektowaniu etykiet i opakowań kosmetycznych oraz starali się wypracować możliwie jak najbardziej doskonałą strategię marketingową dla druku cyfrowego w branży kosmetycznej.

CosmeticBusiness to przegląd pełnej oferty produktów i usług w branży kosmetycznej – od projektowania, przez produkcję, aż po opakowania. Impreza jest już świetnie znana na rynku zachodnim, od lat obecna tam w formie tożsamych targów w Monachium.

 

HPCI – solidna marka w nowej odsłonie

Organizatorem tego wydarzenia jest SOFW – Verlag fuer chemische, H. Ziolkowsky GmbH,  założona w 1874 r. w Niemczech firma zajmująca się publikowaniem książek i czasopism na potrzeby przemysłu kosmetycznego i chemii gospodarczej, m. in. "SOFW Journal", lektury obowiązkowej dla osób zajmujących się recepturowaniem i surowcami. Jest ponadto organizatorem Kongresów HPCI  w Indiach, Regionie Bliskiego Wschodu oraz Europy Centralnej i Wschodniej.

- Polska, jeden z liderów rynku kosmetyków i detergentów w Europie, z rocznym obrotem branży szacowanym na niemal 6 miliardów Euro, jest najlepszym miejscem w regionie, gdzie profesjonaliści z branży mogą spotkać się i rozmawiać o biznesie. Mam nadzieję, że wszyscy Państwo spędzicie wartościowy czas na dyskusjach, intensywnych rozmowach handlowych bądź skorzystacie z bogatego programu edukacyjnego – tak na Kongres zapraszał Dyrektor HPCI, Siegfried Fischer. Na miejscu zaś obecny był Robert Fischer, dyrektor naczelny SOFW, który podzielił się z nami swoimi wrażeniami podczas trwania targów. Zapraszamy do obejrzenia kolejnego materiału.

Podobnie jak CosmeticBusiness, tak HPCI dba o bogactwo części edukacyjnej, oferując seminaria techniczne oraz sesje naukowe. Te pierwsze to przede wszystkim prezentacje produktów firm obecnych na targach, które wybrały sposób promocji, oprócz reklamy, zawierający w sobie rzetelne zaplecze merytoryczne. Drugi komponent programu edukacyjnego HPCI skupił się w tym roku na: witaminach stosowanych w produktach kosmetycznych i aktualizacjach dotyczących bezpieczeństwa i zgodności z przepisami unijnymi, strategiach recepturowania i nowych substancjach czynnych, prawie kosmetycznym i perspektywie zmian w nim oraz zastosowaniu komórek macierzystych roślin w dermokosmetykach.

W dalszej kolejność Wystawa i Konferencja HPCI zawita do Mumbaju w Indiach w dniach 2-3 marca 2017 r. oraz do Stambułu w Turcji we wrześniu 2017 r.

 

Razem – znaczy więcej, lepiej, ciekawiej

Dzięki połączeniu obu imprez udało się stworzyć kompletną platformę prezentującą pełne spektrum producentów kosmetyków oraz chemii gospodarstwa domowego. Wspólna oferta jest bogatsza o produkty i usługi niezbędne w łańcuchu produkcyjnym od surowca po gotowy produkt kosmetyczny lub detergent. Podczas tych dwóch dni w Warszawie zaprezentowało się ok. 200-250 wystawców z 30 krajów, przyjeżdżając do stolicy z promocją swoich surowców, opakowań, urządzeń do produkcji i usług. Wśród tych firm znaleźli się również producenci private label, a także dostawcy usług w zakresie badań, bezpieczeństwa i konsultingu. Tyle w teorii, a teraz posłuchajcie co o samym połączeniu obu imprez mówią przedstawiciele wybranych firm, wystawiających się na targach.

 

Przemysł kosmetyczny w Polsce zdaniem wystawców

Kilkoro z wystawców opowiedziało nam także w kuluarach o tym, jak oni widzą i oceniają przemysł kosmetyczny w naszym kraju.

- Przemysł kosmetyczny w Polsce jest bardzo silny. Jesteśmy wiodącym producentem kosmetyków w Europie. Osobiście szczególnie zauważam tendencję rozwoju segmentu private label i jest to kierunek, w którym zmierza polski przemysł kosmetyczny. Mamy też wiele marek lokalnych z bardzo silną pozycją, śmiało konkurujących z wielkim międzynarodowymi koncernami, nie mając przed nimi żadnych kompleksów. Jestem fanem tego typu rozwiązań i szczególnie im kibicuję – Marcin Siekierski, Technical & Sales Manager, Provital Polska.

- Bardzo dynamiczny rozwój, profesjonalne podejście do długoletniego rozwoju firmy, współistnienie wśród różnych branż – przemysł kosmetyczny w Polsce na tle innych zaliczam do najwyższej półki. Firmy są bardzo dobrze przygotowane do wejścia na rynki zagraniczne, do rozmów i kontaktów handlowych z rynkiem zachodnim. Przyszłość zarówno marek własnych, jak i firm usługowych rysuje się optymistycznie - Magdalena Dziemidek, Prezes Zarządu Targi Lipskie Polska.

- Polski przemysł kosmetyczny jest jednym z najszybciej rozwijających się biznesów w Europie. Co ważne, nie tylko firmy, ale i klienci są nastawieni proinnowacyjnie – wciąż poszukują nowych receptur, formulacji, zaskakują nas na każdym kroku – Agnieszka Cerańska, Area Business Manager.

 

Portal Biotechnologia.pl objął w tym roku połączoną imprezę HPCI i CosmeticBusiness swoim patronatem medialnym. Niedługo na naszym portalu pojawią się teksty merytoryczne oraz kolejne materiały multimedialne, omawiające szerzej wybrane zagadnienia, które zainspirowały nas na targach.

KOMENTARZE
Newsletter