Identyfikacja bakterii i grzybów
Microseq jest systemem do identyfikacji próbek mikrobiologicznych (bakterii i grzybów) opartym na analizie sekwencji genu kodującego – w przypadku bakterii 16S rDNA (sekwencje pięciuset par zasad genu kodującego komponent 30S małej podjednostki prokariotycznych rybosomów) i D2 LSU w przypadku grzybów wraz ze zwalidowanymi sekwencjami zawartymi w jego bazie danych. Z tego też powodu metoda ta daje niemal 100% pewność prawidłowej diagnozy badanej próbki, eliminując subiektywną (fenotypową) ocenę materiału.
Zakres badań:
System może być używany do badania czystości mikrobiologicznej preparatów farmaceutycznych, kosmetycznych, spożywczych itp. Możliwa jest także stała kontrola czystości mikrobiologicznej przestrzeni pracy.
Opcje badań:
- Microseq 500 16S rRNA – identyfikacja bakterii oparta na porównaniu sekwencji próbki badanej ze zwalidowanymi sekwencjami zawartymi w bazie danych ( sekwencje pięciuset zasad genu kodującego komponent 30S małej podjednostki prokariotycznych rybosomów) W obrębie genów kodujących 16S rRNA występują fragmenty cechujące się wysoką konserwatywnością, poprzedzielane regionami o dużym polimorfizmie. Analiza produktu PCR, który zawiera fragment sekwencji unikalnej dla rodzaju lub gatunku patogenu umożliwia jego identyfikację. W większości przypadków jest to wystarczające do uzyskania prawidłowej diagnozy.
- MicroSeq – cały genom w przypadku problemów z identyfikacją spełniające wysokie wymagania systemu (1500 bp).
- MicroSeq _ D2 LSU rDNA – regionu D2 dużej podjednostki rybosomalnej – identyfikacja grzybów.
Informacje na temat dostarczenia prób:
UWAGA: Sekwencjonowanie całego genomu wykonuje się tylko w przypadku problemów z identyfikacją szczepu po uprzednim poinformowaniu zlecającego usługę
1. Koszt badania nie obejmuje ewentualnych kosztów transportu.
2. Produkt PCR powinien być oczyszczony, jeżeli nie jest, zostanie naliczona należność. W zależności od badanych prób cenę ustalamy indywidualnie (prośba o kontakt).
3. Ewentualne dodatkowe czynności potrzebne do wykonania doświadczenia (wyłączając dodatkowe koszty samej analizy genetycznej od momentu etapu pobrania kolonii bakteryjnej w celu izolacji DNA) podlegają dodatkowej opłacie.
4. Wyniki wysyłane są w ciągu pięciu dni roboczych od otrzymania materiału z zastrzeżeniem możliwości zdarzeń niezawinionych przez wykonawcę.
5. Płatność za wykonaną usługę przelewem w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury na konto.
6. Przesłane próbki po uzyskaniu wyników zostają zniszczone w naszym laboratorium lub są odbierane przez zleceniodawcę na własny koszt.