Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Technologie CM International po trzech kwartałach 2019 r. skokowo zwiększają sprzedaż na zagranicznych rynkach

Spółka CM International S.A., notowana na NewConnect, producent nowej generacji urządzeń wykorzystywanych do zabiegów medycyny estetycznej zwiększył przychody netto ze sprzedaży po trzech kwartałach o 64,2% r/r. do 12,4 mln zł. Produkowane przez spółkę urządzenia w ostatnich okresach zyskują coraz większą popularność na europejskim rynku urządzeń kosmetycznych. Tylko w trzecim kwartale spółka pozyskała zamówienia od klienta z Niemiec oraz Hiszpanii o wartości ponad 2 mln euro.

 

W trzecim kwartale 2019 r. CMI wypracowało 4,47 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów. Stanowi to wzrost o 6,5% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Pozwoliły one w trzecim kwartale bieżącego roku odnotować zysk netto na poziomie 0,46 mln zł. W ujęciu narastającym po trzech kwartałach wynik netto wyniósł 1,49 mln zł, co stanowi ponad 20% wzrost r/r. w porównaniu do wyniku osiągniętego w analogicznym okresie 2018 r. (1,24 mln zł).

– Systematycznie zwiększamy skale naszego biznesu, co widoczne jest w rosnących przychodach ze sprzedaży produktów i nowych zamówieniach, które znajdą odzwierciedlenie w wynikach kolejnych okresów. Doceniana przez klientów na całym świecie wysoka jakość naszych urządzeń do pielęgnacji twarzy, produkowanych dla kontrahenta z Niemiec, pozwoliła nam pozyskać następne długoterminowe zamówienie. Zgodnie z przewidywaniami pierwsze znaczące wpływy z tego zamówienia będzie można zauważyć już w wynikach ostatniego kwartału bieżącego roku. Utrzymaliśmy regularne dostawy urządzenia Nexus oraz Protheus do klienta z Hiszpanii, który jest naszym największym dystrybutorem w tym regionie. Na rynku hiszpańskim regularnie otrzymujemy kolejne znaczące zamówienia i podobnie jak w przypadku dostaw na rynek niemiecki wszystko wskazuje na utrzymanie obecnych tendencji – komentuje Mariusz Kara, Prezes Zarządu CM International S.A.

W trzecim kwartale 2019 r. spółka pozyskała długoterminowy kontrakt z rynku niemieckiego na produkcję i dostarczenie urządzeń do pielęgnacji skóry o łącznej wartości prawie 2 mln euro. Dostawy w ramach zamówienia realizowane będą systematycznie do końca trzeciego kwartału 2020 r. Na rynku hiszpańskim spółka, we współpracy ze swoim partnerem, realizuje aktualnie dostawy urządzeń kosmetycznych Nexus, Protheus oraz Nuximia. W raportowanym okresie realizacja zamówień z tego tytułu zwiększyła przychody netto ze sprzedaży spółki o kwotę 1,86 mln zł.

– Naszymi największymi rynkami zbytu są obecnie Niemcy i Hiszpania. Chcemy umacniać swoją pozycję na tych rynkach, jednocześnie pamiętając o systematycznym zwiększaniu sprzedaży w innych regionach. W roku 2020 planowane jest zwiększenie sprzedaży na terenie Azji oraz Afryki. Z roku na rok dywersyfikujemy swoją sprzedaż, chcemy utrzymać ten trend – mówi Michał Sebastian, Wiceprezes Zarządu CM International S.A.

CM International S.A. to polski producent nowej generacji urządzeń wykorzystywanych do zabiegów medycyny estetycznej. Spółka skupia się na projektowaniu, rozwijaniu, produkcji i dystrybucji swoich urządzeń. Produkty oferowane przez CMI mają zastosowanie w gabinetach kosmetycznych, salonach SPA oraz strefach SPA&Wellness najbardziej luksusowych hoteli na całym świecie. Urządzenia CMI są również dostępne w szpitalach w Arabii Saudyjskiej lub klinikach dermatologicznych w Indiach. W kwietniu bieżącego roku spółka zadebiutowała na rynku NewConnect.

Źródła

zdjęcie: CM International S.A./facebook

 

KOMENTARZE
news

<Luty 2020>

pnwtśrczptsbnd
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
1
Newsletter