Z prognoz WHO wynika, że do 2030 r. najczęściej diagnozowaną chorobą na świecie będzie depresja. Tylko w Polsce choruje na nią 4 mln osób. Helping Hand, które wspiera w profilaktyce zdrowia psychicznego firmy, postanowiło rozszerzyć swoją działalność i docierać również do osób indywidualnych. – Kondycja psychiczna jest nieodłącznym elementem naszego zdrowia. Jako Helping Hand w pierwszej kolejności stawiamy na profilaktykę i zapobieganie. Chcemy wspierać w tym nie tylko korporacje, ale i osoby indywidualne, stąd nowa odsłona naszej aplikacji. Jest ona przeznaczona dla wszystkich, którzy chcą zadbać o swoje dobre samopoczucie, bez względu na to, czy borykają się z codziennym stresem, trudnościami emocjonalnymi, czy też poważniejszymi wyzwaniami psychicznymi. Nie jesteśmy tylko platformą wellbeingową – edukujemy w zakresie depresji, zaburzeń osobowości, relacji międzyludzkich czy kłopotów z dziećmi – mówi Aleksandra Tokarewicz, członkini zarządu Helping Hand.
Aplikacja mobilna Helping Hand to odpowiedź na potrzeby użytkowników, zaprojektowana z myślą o wspieraniu zdrowia psychicznego i rozwoju osobistego. Działa w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej. Wyróżnia się przejrzystym i intuicyjnym layoutem, dzięki któremu korzystanie z bazy wiedzy z ponad 1 tys. materiałów wspierających czy zarezerwowanie konsultacji online z psychoterapeutą jest proste. Interfejs użytkownika został zaprojektowany w taki sposób, aby funkcje były łatwo dostępne, a nawigacja intuicyjna, nawet dla nowych użytkowników. W pracach nad najnowszą odsłoną aplikacji firma wykorzystała nowoczesne rozwiązania technologiczne. Obecnie prowadzi testy dotyczące zastosowania sztucznej inteligencji w jej produktach, w tym w aplikacji. Aplikacja mobilna Helping Hand, która została stworzona w technologii Flutter, jest dostępna na systemach iOS oraz Android. Flutter to szybko rosnący ekosystem oraz społeczność aktywnych developerów, który według specjalistów jest najlepszym możliwym wyborem z dostępnych technologii. Jakość tego rozwiązania doceniono m.in. w ING oraz Credit Agricole, gdzie w niedawnym czasie podjęto decyzje o przepisaniu swoich aplikacji właśnie na Flutter. – Prowadzimy swój projekt R&D w obszarze AI – trenujemy, walidujemy i testujemy sieć neuronową na podstawie naszego contentu tak, aby udzielała odpowiedzi na proste pytania i rekomendowała odpowiednie treści w celu zgłębienia danego zagadnienia. Natomiast różnorodne narzędzia AI bardzo wspomagają naszą codzienną pracę związaną z tworzeniem contentu. W szczególności są to rozwiązania związane z syntezą dźwięku – text to speech, speech to text czy speech to speech – dodaje Aleksandra Tokarewicz.
Z ostatniego Eurobarometru – badania przeprowadzonego przy Komisji Europejskiej – wynika, że aż 78% osób w Polsce nie przyzna się do swoich problemów ze zdrowiem psychicznym ze względu na dużą stygmatyzację oraz z obawy o złe traktowanie. Helping Hand zamierza wspierać te osoby i edukować w zakresie świadomości dotyczącej tego, jak ważne dla naszego codziennego funkcjonowania jest zdrowie psychiczne. Dane pokazują, że najczęściej zmagamy się z zaburzeniami nerwicowymi, na które składają się lęki i fobie różnego pochodzenia. Dotykają one ponad 16% naszego społeczeństwa. Z kolei zgodnie ze statystykami WHO 1 na 8 osób cierpi na jedną z form zaburzenia psychicznego, co oznacza, że choroby te dotykają ok. 970 mln osób na świecie.
Wśród klientów Helping Hand są m.in. Makro, DHL, Rossmann czy Angelini Pharma. Zespół ekspercki platformy i aplikacji tworzy ponad 200 doświadczonych psychologów i psychoterapeutów. Firma prowadzi także konsultacje z zakresu wdrażania strategii S i G (ESG) w organizacjach. W 2023 r. spółka HH24, która jest właścicielem i zarządza platformą oraz aplikacją Helping Hand, odnotowała przychody na poziomie ponad 2 mln zł netto. Spółki rozważa debiut na rynku NewConnect.
KOMENTARZE