Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
MedApp kontynuuje globalną ekspansję i rozpoczyna działalność na rynku brazylijskim
MedApp kontynuuje globalną ekspansję i rozpoczyna działalność na rynku brazylijskim

MedApp, innowacyjna spółka z branży medtech, rozpoczyna współpracę z dystrybutorem i przedstawicielem handlowym na terenie Brazylii. To kolejny istotny rynek zagraniczny, o jaki polska firma poszerza sieć dystrybucji zagranicznej.

Fot. MedApp

 

 

– Wchodzimy na piąty pod względem liczby mieszkańców rynek na świecie, z ponad 216 mln mieszkańców, co odpowiada prawie połowie całej Unii Europejskiej. Brazylia to rynek otwarty na innowacje, które poprawiają jakość usług medycznych i zwiększają efektywność ekonomiczną zabiegów. Potwierdza to wielokrotnie większa, niż chociażby w Polsce, sprzedaż robotów chirurgicznych. Brazylia to również rynek, na którym funkcjonuje 6,6 tys. szpitali, w tym 4,2 tys. placówek prywatnych, a cztery z nich znajdują się na prestiżowej liście 200 najlepszych szpitali w skali świata. Dla porównania, w Polsce funkcjonuje mniej niż tysiąc szpitali, a nasz kraj może pochwalić się jedną wyróżnioną placówką – mówi Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu MedApp S.A. – W tym roku podpisaliśmy pierwsze zagraniczne umowy dystrybucyjne na rynkach Wielkiej Brytanii, Francji i Luksemburga oraz poszerzyliśmy kanały sprzedaży w Polsce. Pracujemy nad umowami dystrybucyjnymi z kolejnymi partnerami. Jesteśmy także w trakcie procesu, umożliwiającego wejście na największy rynek medyczny na świecie, czyli USA – dodaje.

Podpisana umowa obejmuje sprzedaż technologii CarnaLife Holo. W nadchodzącym tygodniu rozpoczną się w Brazylii szkolenia przedstawicieli dystrybutora firmy. Spółka oczekuje, że jeszcze przed końcem roku możliwe będą pierwsze pokazowe zabiegi z wykorzystaniem CarnaLife Holo w brazylijskich szpitalach. MedApp w Brazylii reprezentuje zarówno bezpośredni przedstawiciel handlowy z ponad 20-letnim doświadczeniem na tamtejszym rynku, jak i niezależny dystrybutor – MyTech Ware – spółka, która zajmuje się dystrybucją zaawansowanych technologicznie rozwiązań wspierających brazylijski rynek medyczny. – MedApp z rozwiązaniem CarnaLife Holo umożliwia brazylijskim chirurgom interakcję z mieszaną rzeczywistością, co pozwala na większą precyzję przeprowadzania procedur medycznych, skracając ich czas i w konsekwencji – zmniejszając koszty zabiegów oraz liczbę powikłań. Rozwiązanie CarnaLife Holo umożliwia również zdalną interakcję w trakcie zabiegu lub na etapie jego planowania, co jest kolejną istotną korzyścią, podobnie jak niezwykłe możliwości edukacyjne i szkoleniowe, jakie oferuje to rozwiązanie. Widzimy ogromne możliwości rynkowe współpracy ze spółką MedApp. Spodziewamy się sfinalizowania sprzedaży pierwszych licencji CarnaLife Holo na rynku brazylijskim w pierwszej połowie 2022 r. – podkreśla Marcio Chueiri, CSO MyTech Ware.

CarnaLife Holo to certyfikowana innowacyjna technologia wspierająca planowanie i przeprowadzanie zabiegów medycznych. Z pomocą gogli Microsoft HoloLens 2 lekarz widzi w przestrzeni rzeczywistej trójwymiarowy hologram odzwierciedlający obrazowany obszar anatomiczny i może swobodnie wchodzić w interakcję z wyświetlanym hologramem. CarnaLife Holo obecny jest w 21 ośrodkach medycznych w Polsce i na świecie i do tej pory został wykorzystany w blisko 130 różnych procedurach medycznych. W ślad za rozwojem działań handlowych dynamicznie rośnie skala biznesu i wyniki finansowe MedApp. W pierwszej połowie 2021 r. spółka zanotowała 5,472 mln zł przychodów i wypracowała 1,838 mln zł zysku netto. Oznacza to, że wyniki wypracowane w pierwszym półroczu 2021 r. są zbliżone do tych, jakie spółka wypracowała w całym 2020 r. Atutami firmy są wsparcie Rady Naukowej, składającej się z uznanych specjalistów z obszaru innowacji medycznych oraz współpraca z międzynarodowymi liderami technologii i medycyny, takimi jak: Google, Microsoft, GE Healthcare czy Johnson & Johnson. 

KOMENTARZE
news

<Maj 2023>

pnwtśrczptsbnd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
Newsletter