Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Ważne wydarzenia branżowe odwołane lub przeorganizowane z powodu pandemii. Jak branża radzi sobie z pozyskiwaniem wiedzy?
Ważne wydarzenia branżowe odwołane lub przeorganizowane z powodu pandemii. Jak branża radzi

Branża kosmetyczna rozwija się tak dynamicznie, że osoby obracające się w niej potrzebują ciągłej dawki świeżej wiedzy o surowcach oraz najgorętszych trendach. W związku z tym, w normalnych warunkach, jest wiele okazji do zdobywania informacji i uczestnictwa w wydarzeniach branżowych: konferencjach, wystawach, targach, szkoleniach, wykładach, dyskusjach. Za każdym razem daje to nowe spojrzenie, bogatą bazę pomysłów oraz energię do działania. Stale zmienia się też prawo kosmetyczne, zatem nieustannie należy poszerzać swoją wiedzę także w tym zakresie. Projektowane są nowe surowce kosmetyczne, a także producenci maszyn i urządzeń produkcyjnych oferują nowe rozwiązania. Warto być na bieżąco, aby rozwijać firmę oraz siebie. W momencie wybuchu pandemii wszystkie te wydarzenia zostały wycofane lub sposób ich organizacji został zmieniony. Jak w takim przypadku ludzie z branży radzą sobie z pozyskiwaniem wiedzy i jak bardzo efektywne są te sposoby?

Niewątpliwie dział badawczo-rozwojowy jest najbardziej poszkodowany ze względu na brak konferencji, szkoleń, spotkań branżowych, targów. Dotychczas wiele inspiracji czerpać można było z wydarzeń takich jak np. targi CosmeticBusiness, HPCI. Bezpośrednie spotkania z dostawcami surowców dawały więcej możliwości, jeśli chodzi o poprawę relacji biznesowych. Ponadto, takie spotkania umożliwiały szybką dawkę wiedzy na temat nowości w świecie surowców kosmetycznych oraz aktualnych trendów. Ogrom informacji można było także uzyskać dzięki uczestnictwu w konferencjach takich jak PCI Days, Kongres Świata Przemysłu Kosmetycznego i inne.

Część konferencji nie jest zupełnie odwołana, a raczej przeorganizowana na formę on-line. Targi zwykle są odwoływane, choć przed nami np. 41. Kongres i Targi LNE – edycja hybrydowa, o czym więcej przeczytacie tutaj. Forma on-line tego typu wydarzeń jest dobrą alternatywą, jednak jest kilka minusów. Brak możliwości osobistego kontaktu i rozmowy z prelegentem uniemożliwia rozwianie różnego rodzaju wątpliwości. W przypadku targów, które są zupełnie odwołane, technolodzy nie mogą podejść bezpośrednio do dostawcy, porozmawiać o kwestiach, które są ważne dla firmy, ocenić konsystencję, zapach, wygląd próbek, jakie wystawca posiada ze sobą. Nie ma interakcji między dostawcą a potencjalnym klientem, która pozwala na szybkie odnalezienie surowca, jakiego na ten moment technolog poszukuje, przy uwzględnieniu wymagań technicznych, ekonomicznych, logistycznych i marketingowych, co nie jest łatwym zadaniem.

W dobie pandemii odbywają się też szkolenia on-line, gdzie chociażby nasz portal zaczął w tym roku prężnie działać. Oczywiście dobrze, że takie wydarzenia są także organizowane, ponieważ odbiorcy potrzebują nowej dawki wiedzy, a prelegenci mają okazję dzielić się tą wiedzą. W tym przypadku dużym problemem jest możliwość zadawania dodatkowych pytań, które nurtują uczestników. Oczywiście są widoczne czaty w trakcie szkolenia, na których można zadawać pytania. Nie zawsze jednak odpowiedź jest satysfakcjonująca lub też nie zawsze jest oczekiwaną odpowiedzią. W takiej formie szkolenia bardzo trudno jest wykonać jakiekolwiek warsztaty czy ćwiczenia, a tematyka często tego wymaga. Jak widać, pandemia przyniosła wiele problemów ze skutecznym i szybkim pozyskiwaniem wiedzy. Jakie są alternatywy?

Organizacja szkoleń on-line jest jedną z alternatyw dla wydarzeń branżowych w formie fizycznej. Konferencje trudno jest zorganizować w formie on-line, jednak jest to możliwe, do czego również my przekonaliśmy się w tym roku przy okazji konferencji Beauty Innovations. Podczas takich wydarzeń bardzo wymagające jest też przeprowadzenie jakiejkolwiek debaty kończącej lub dyskusji. Pozyskiwanie wiedzy przez osoby z branży może odbywać się drogą bezpośrednią (mailową, telefoniczną) z poszczególnymi jednostkami, jednak jeśli nie wiemy, z kim dokładnie się skontaktować w danej sprawie, tracimy czas na poszukiwanie, a taką bazę kontaktów pomagają tworzyć wydarzenia branżowe. Z pewnością usprawniona została komunikacja z dostawcami surowców, pośrednikami, działaczami związków grup zawodowych, safety assessorami, pracownikami laboratoriów zewnętrznych i podwykonawcami. Na tej sytuacji mogły też wiele skorzystać firmy consultingowe. Niemniej jednak okres pandemii jest problematyczny dla osób rozwijających się i pracujących twórczo, ponieważ trudniej jest zdobywać szybko i efektywnie wiedzę.

Źródła

Fot. https://www.freepik.com/free-photo/business-video-call-tablet_10072677.htm#page=2&query=conference+online&position=14

KOMENTARZE
news

<Luty 2026>

pnwtśrczptsbnd
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1
Newsletter