Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Strategia Plastikowa i kosmetyki – nowa era opakowań

W 2018 roku Komisja Europejska opublikowała tzw. „Strategię Plastikową” – Europejską strategię na rzecz tworzyw sztucznych w gospodarce o obiegu zamkniętym. Zakłada ona odpowiedzialne zarządzanie plastikiem, zwiększenie stopnia recyclingu, szukanie innych, niż plastikowe rozwiązań w opakowaniach w całej Europie.

 

 

 

Mimo wyborów i ostatnich zmian personalnych, kwestie te będą nadal wysoko na agendzie polityków europejskich.  Zapowiedziała to nowa przewodnicząca Komisji Europejskiej, Ursula von der Leyen w wytycznych politycznych na lata 2019 -2024. Chcę otworzyć nowy front w naszej walce z odpadami z tworzyw sztucznych. (…) Emisja dwutlenku węgla musi mieć swoją cenę. Każda osoba i każdy sektor będzie musiał wnieść swój wkład. (…)  Zaproponuję Nowy Plan działania w zakresie Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, skupiający się na zrównoważonym korzystaniu z zasobów (…)  – to tylko niektóre z deklaracji nowej Prezydent Unii Europejskiej.

Realizacja ambitnych celów dla Europy ma zakończyć się w 2030 roku, dlatego już dziś we wszystkich krajach członkowskich trwają debaty i narady, jak najszybciej i najskuteczniej wdrożyć w życie zalecenia Komisji.

Mamy świadomość, że będzie to okres rewolucyjnych zmian dla wszystkich przedsiębiorców, także dla tych z sektora kosmetycznego. Wiemy, że proces ten jest niezbędny i wymaga zaangażowania wszystkich stron, na każdym etapie życia plastiku w środowisku. Tylko wspólnym wysiłkiem administracji rządowej, samorządów, projektantów i producentów opakowań, przedsiębiorców i firm, recyklerów, a na końcu także konsumentów, możemy osiągnąć sukces.

Dziś w Polsce jesteśmy jednak w momencie, w którym możemy jedynie zgadywać, czy najpierw przyjdą twarde regulacje, czy zmiany wymusi na nas coraz bardziej świadomy konsument. Będziemy o tym rozmawiać już 5 września 2019 do Hotelu Sound Garden w Warszawie. Odbędzie się tam pierwsza konferencja poświęcona wykorzystaniu plastiku w sektorze kosmetycznym. Wspólnie z ekspertami będziemy dyskutować o możliwości recyclingu opakowań po produktach kosmetycznych; zastanowimy się, czy biotworzywa są alternatywą dla sektora kosmetycznego; sprawdzimy, jak projektować ekologiczne opakowania. Zainspirujemy się już dostępnymi rozwiązaniami i zastanowimy się, w którą stronę pójdą innowacje.

Najważniejszym punktem konferencji będzie premiera Raportu – „Strategia Plastikowa i Kosmetyki. Nowa era opakowań” – który Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego przygotował dla Państwa wraz z Deloitte Polska. Raport pokazuje sytuację polskiego sektora na dziś, identyfikuje główne problemy oraz zawiera rekomendacje dla polskiego Rządu co do kierunku projektowania przyszłych rozwiązań legislacyjnych czy edukacyjnych w obszarze szeroko pojętej Strategii Plastikowej. Ta część Konferencji nabiera szczególnego znaczenia biorąc pod uwagę fakt, że Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii objęło Konferencję i Raport swoim patronatem, a Pani Minister Jadwiga Emilewicz przyjęła nasze zaproszenie i oficjalnie otworzy wydarzenie.

Bądźcie z nami 5 września w Warszawie!

 

 

KOMENTARZE
Newsletter