Bielenda weszła na rynek w 1990 r. Obecnie produkuje przede wszystkim kosmetyki białe dostępne dla klientów indywidualnych oraz preparaty przeznaczone dla profesjonalistów. Na początku działalności najbardziej rozpoznawalnym produktem Bielendy był krem Ginkgo Biloba, jednak w niedługim czasie firma zaczęła szybko poszerzać swój asortyment. Aktualnie oferuje około 400 produktów w ofercie detalicznej oraz 250 wyrobów w obszarze kosmetyki profesjonalnej.
Determinantem sukcesu jest nieustanne śledzenie zmian zachodzących na rynku - zarówno w recepturowaniu, jak i w innowacyjnych rozwiązaniach dotyczących stosowanych składników. To też w 2015 roku zdecydowano się na znaczne zmiany w asortymencie, wprowadzając 95 nowych produktów, w tym 7 nowych linii (zestawów kosmetycznych).
- Niedawno Bielenda zdecydowała się wprowadzić do swojej oferty poręczne i ekskluzywnie prezentujące się przenośne urządzenia dedykowane kosmetyce profesjonalnej m.in: 2w1 fotonowy masażer ultradźwiękowy, Derma Stamp Pen My-M (do mikronakłuwania skóry) oraz innowacyjne urządzenie 2w1 Mini RF + Mezoterapia Bezigłowa. Jednocześnie firma planuje nowe innowacyjne wdrożenia zgodne z najnowszymi trendami w branży oraz potrzebami klientów - podaje Katarzyna Libura (współpracująca z firmą Bielenda agencja Cappuccino PR).
Marketing
Jednak sukces to nie tylko innowacyjność, ale również silne wsparcie marketingowe, które w istotny sposób podkreśla obecność marki na rynku oraz wzmacnia sprzedaż. Miniony rok był dla Bielendy kluczowy – najsilniejsza w historii firmy kampania telewizyjna i radiowa. Od 2013 r. firma podtrzymuje współpracę ze znaną aktorką Edytą Olszówką, będącą pierwszą ambasadorką marki. Oprócz innowacyjnych rozwiązań technologicznych uwagę przyciągają opakowania oraz nazwy linii kosmetyków: CELEBRITY COLLECTION, BIOTECHNOLOGIA CIEKŁOKRYSTALICZNA 7D oraz LASER XTREME.
Jakość
Jak podkreślają pracownicy Działu Technologii – przyjemność aplikacji jest niemniej ważna niż skuteczność i bezpieczeństwo stosowania. Produkt współtworzą egzotyczne zapachy, ciekawe kolory,
wyjątkowo aksamitne konsystencje. Firma posiada na swoim koncie certyfikaty jakości ISO 9001:2008 oraz ISO 14001:2004 (międzynarodowy standard zarządzania środowiskowego).
Polski rynek kosmetyków jest postrzegany w Europie jako unikalny ze względu na największy stopień rozdrobnienia firm kosmetycznych.
W Polsce funkcjonuje ponad 100 dużych i średnich oraz powyżej 300 małych producentów kosmetyków.
W związku z tym rodzimy rynek kosmetyczny charakteryzuje się nie tylko dużą konkurencją, zróżnicowaniem, ale także faktem, że polskie firmy wytwarzające kosmetyki muszą rywalizować na rynku z międzynarodowymi koncernami takimi jak: Unilever, L’Oréal, Beiersdorf czy Procter & Gamble.
Marka Bielenda w badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia w maju 2015 roku została uznana za jedną z pięciu najbardziej znanych polskich marek kosmetycznych. Jest również sklasyfikowana w pierwszej trójce najbardziej lubianych polskich firm kosmetycznych na Facebooku, co wydaje się być jednocześnie dopełnieniem dla licznie zebranych nagród za sam tylko rok 2015.
KOMENTARZE