Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Polscy producenci kosmetyków podbiją Bliski Wschód?!
30.04.2013
Polscy producenci kosmetyków podbiją Bliski Wschód?!
Polscy producenci kosmetyków intensywnie przygotowują się do targów Beautyworld Middle East w Dubaju, które odbędą się już za kilka tygodni (28-30 maja). W dniach 18-19 kwietnia 2013 ponad 20 pracowników działów eksportu największych polskich producentów kosmetyków uczestniczyło w szkoleniu dotyczącym eksportu polskich kosmetyków do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Przeczytaj również: V Targi Nowych Rozwiązań w Branży Opakowań zakończone sukcesem! Rok 2013 rokiem zmian w branży kosmetycznej?

Szkolenie otworzył Jego Eminencja Asim Mirza Al Rahmah, Ambasador Zjednoczonych Emiratów Arabskich w Polsce. Wśród prelegentów znaleźli się eksperci z Polski oraz zaproszeni z Emiratów goście, zajmujący się zawodowo importem i dystrybucją kosmetyków.

Uczestnicy szkolenia mieli okazję zdobyć praktyczną wiedzę i porozmawiać z ekspertami na takie tematy jak kultura prowadzenia biznesu w krajach Bliskiego Wschodu, rynek kosmetyczny w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, potrzeby i oczekiwania lokalnych konsumentów czy prawne zagadnienia związane z certyfikacją, sprzedażą i transportem kosmetyków do tego regionu.

Szkolenie było pierwszym szkoleniem w ramach Branżowego Programu Promocji Branży Przemysłu Kosmetycznego, organizowanego przez SPC House of Media dla Ministerstwa Gospodarki.

Ze szkolenia jestem zadowolona. Podobał mi się wstęp Pana profesora z UW nt kultury, obyczajów etc., było też dużo merytorycznych aspektów (wygłoszonych przez różne osoby) – przydatnych. Bardzo ciekawa była prezentacja Pani z Jutrzenki, oparta na praktycznej współpracy z krajami z Middle East. – komentuje Pani Beata Jastrzębska, Export Business Development Manager z Laboratorium Kosmetycznego FLOSLEK Furmanek sp.j.

Podobną opinię wyraża Pan Zbigniew Kreft Export Manager OCEANIC S.A. Szkolenie dotyczące ZEA oceniam pozytywnie. Zawierało wiele bardzo ciekawych informacji na temat sytuacji gospodarczej i demograficznej ZEA, rynku kosmetycznego, zasad i niuansów współpracy biznesowej z partnerami z ZEA. Świetny wykład na temat kultury Bliskiego Wschodu poprowadził dr George’a Yacouba z Katedry Arabistyki i Islamistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Bardzo cenna była także prezentacja pana dr. Mahmouda Hany Rezk o organizacji sprzedaży kosmetyków i certyfikacji wyrobów kosmetycznych w ZEA.

 

PROGRAM PROMOCJI POLSKIEJ BRANŻY KOSMETYCZNEJ

Wykorzystując wyniki pogłębionych badań wizerunkowych, przeprowadzonych w 9 państwach (m.in. w Niemczech, Rosji, Chinach i Stanach Zjednoczonych), Ministerstwo Gospodarki opracowało koncepcję promowania polskiej gospodarki oraz budowania wśród zagranicznych konsumentów świadomości Marki Polskiej Gospodarki, poprzez promocję 15 wybranych branż. Jedną z tych branż jest branża kosmetyczna.

Wykonawca programu, firma SPC House of Media, w latach 2012-2015 organizuje szereg działań promocyjnych. Należą do nich między innymi: organizacja wyjazdów dla polskich przedsiębiorców na najważniejsze światowe targi kosmetyczne, realizacja szkoleń i misji gospodarczych, przeprowadzanie wizyt studyjnych zagranicznych kontrahentów i dziennikarzy w Polsce, zaplanowanie i realizacja międzynarodowej kampanii reklamowej.

Trzyletni projekt jest realizowany w Polsce, Niemczech, Rosji, na Ukrainie, we Włoszech oraz w Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Stanach Zjednoczonych, Chinach i Brazylii.

 

Na podstawie informacji prasowej oraz korespondencji własnej

Opracowała Agata Lebiedowska

KOMENTARZE
news

<Styczeń 2019>

pnwtśrczptsbnd
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
Newsletter