Podstawowym celem Pharmeny na ten rok ma być przede wszystkim zintensyfikowanie osiąganych wyników sprzedażowych. Będzie to możliwe dzięki wprowadzeniu na rynek ok. 80 nowych produktów, w tym nowych marek. Nowe pozycje w ofercie pod brandami Favorite Nature oraz Novaja dedykowane będą zarówno do pielęgnacji włosów, jak i skóry. Dodatkowych przychodów firmie ma dostarczyć również produkcja kosmetyków dla klientów pod marką private label.
W Polsce Pharmena zamierza kontynuować współpracę z obecnymi kontrahentami zarówno na rynku farmaceutycznym, jak i nowoczesnych drogerii. Łódzki producent chce także budować dwa nowe kanały dystrybucji, tj. drogerii na rynku tradycyjnym oraz e-commerce. W eksporcie spółka zamierza rozwijać współpracę z Amazon (sprzedaż odbywa się aktualnie na pięciu platformach e-commerce w Europie) oraz z kontrahentami z Bliskiego Wschodu i Azji. W obszarze innowacyjnych suplementów diety Menavitin firma planuje kontynuować sprzedaż produktów pod swoją marką głównie w kanale e-commerce.
– Mamy za sobą okres intensywnych prac związanych z rozwojem oferty produktowej. Poszerzyliśmy asortyment Dermeny o nowe linie oraz zgodnie z panującymi trendami rynkowymi wdrożyliśmy nowe marki kosmetyków naturalnych. Pierwsze nowości pojawiły się już na półkach sklepowych największych sieci drogeryjnych w Polsce. Naszą intencją jest także zwiększenie ilości produktów i wolumenów sprzedaży na platformach Amazon. Wierzę, że wprowadzone inwestycje rozwojowe zaprocentują i przełożą się na tegoroczne wyniki spółki – mówi Konrad Palka, prezes zarządu Pharmeny.
W 2020 r. grupa Pharmena uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości blisko 10 mln zł, odnotowując 11 proc. spadek sprzedaży w porównaniu do roku 2019. Strata netto zmniejszyła się i wyniosła 6,9 mln zł (vs. 9,6 mln zł straty w roku ubiegłym). Sprzedaż spółki została obarczona sytuacją związana z pandemią COVID-19 i wprowadzonymi ograniczeniami w zakresie handlu stacjonarnego. Mimo wybuchu pandemii spółka, dzięki wytężonej pracy, kontynuowała rozwój oferty produktowej, także w zakresie suplementów diety Menavitin, uruchomiła nowe marki dermokosmetyków, poszerzyła kanały dystrybucji na rynku krajowym oraz istotnie rozwinęła eksport towarów, który wzrósł w zeszłym roku o ponad 600 proc.
– Zeszły rok nie był dla nas najłatwiejszy w zakresie sprzedaży. Jednak wykorzystaliśmy ten czas do przeprowadzenia procesów optymalizujących koszty grupy oraz prac związanych z rozwojem portfela produktów. Poza znacznym rozwojem części dermokosmetycznej pracowaliśmy nad kolejnym produktem z serii suplementów diety Menavitin. Ma być on przeznaczony dla osób, które chcą zadbać o swoje zdrowie i prawidłowy poziom cholesterolu – dodaje Konrad Palka.
KOMENTARZE