Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Pharmena podpisała strategiczny kontrakt z egipskim dystrybutorem
Pharmena S.A. – notowana na NewConnect spółka biotechnologiczna podpisała nowy kontrakt z partnerem z Egiptu przekazując mu wyłączność dystrybucyjną w krajach bliskiego regionu, w szczególności w Egipcie, Katarze i Bahrajnie. Podpisana umowa zapewnia Spółce minimalną sprzedaż produktów na poziomie 100 tys. euro (ok. 420 tys. zł) w ciągu najbliższego roku współpracy. Kraje Bliskiego Wschodu stanowią duży potencjał do rozwoju sprzedaży Pharmeny w najbliższym czasie.

 

 

Przedmiotem kontraktu są dostawy produktów dermokosmetycznych do dystrybutora z siedzibą w Kairze. Umowa gwarantuje partnerowi wyłączność na sprzedaż produktów Spółki w Egipcie, Katarze i Bahrajnie pod warunkiem osiągnięcia przez dystrybutora w ciągu najbliższych miesięcy minimalnego poziomu sprzedaży tj. 100 tys. euro (ok. 420 tys. zł). Pierwsze zamówienie na kwotę 64,5 tys. euro (ok. 272 tys. zł) zostało już złożone i będzie zrealizowane w I kwartale 2018 r.

- To już kolejna zrealizowana umowa z zagranicznym dystrybutorem w ostatnim czasie. Będzie ona miała również istotny wpływ na nasz rozwój poza granicami kraju. To bardzo ważny dla nas krok, który pozwoli nam zaistnieć na tak obiecującym rynku, jakim jest Egipt oraz kraje bliskiego regionu. Egipski dystrybutor to znaczący partner o wielkim doświadczeniu i znajomości tamtejszych rynków. Liczymy, że również nadchodzący rok przyniesie nam nowe, tego rodzaju, kontrakty - mówi Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena S.A. Kontrakt ma charakter rozwojowy. Koszty marketingu i sprzedaży produktów ponosi dystrybutor.

Dwa dni temu Phramena przedłużyła z dotychczasowym partnerem z Chin wyłączną dystrybucję dermokosmetyków w krajach Azji na 2018 rok. Zakładana minimalna wartość zamówień ma wynieść 850 tys. euro (ok. 3,4 mln zł). Umowa na wyłączność na przyszły rok została ustalona na dużo lepszych warunkach. Podpisana w maju 2017 r. umowa na dystrybucję produktów Spółki na rynek Chin, Hong Kongu, Makao oraz Tajwanu zakładała sprzedaż produktów do końca 2017 r. na minimalną kwotę 350 tys. euro (ok. 1,5 mln zł). Warunki kontraktu zostały zrealizowane 19 grudnia br.

Ekspansja na nowe rynki zbytu poza granice kraju stanowi jeden z elementów realizacji strategii spółki w zakresie poszerzenia kanałów dystrybucji dermokosmetyków.

KOMENTARZE
Newsletter