– Rozpoczęcie prac w nowym obiekcie R&D jest kolejnym krokiem konsekwentnie realizowanej strategii, która skupia się na tworzeniu bezpiecznych, naturalnych, a zarazem skutecznych produktów kosmetycznych i środków czystości. Wolumeny sprzedaży produktów OnlyBio i OnlyEco z ostatnich miesięcy jasno wskazują na rosnące zapotrzebowanie ze strony konsumentów. Nie będzie nadużyciem, jeśli powiem, że nowo wprowadzone serie dosłownie „znikają z półek” – informuje Marcin Pawlikowski, Wiceprezes Boruta-Zachem. – Centrum Badawczo-Rozwojowe jest bez wątpienia dalszym motorem napędowym rozwoju Onlybio.life – dodaje.
Grupa Boruta-Zachem po trzech kwartałach 2020 r. wypracowała 37,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co było wynikiem o 60 proc. wyższym w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody ze sprzedaży ekokosmetyków i naturalnych środków czystości były większe od przychodów z tytułu sprzedaży barwników, pigmentów i rozjaśniaczy optycznych o blisko 20%. Onlybio.life aktywnie w 2020 r. angażowało się w działania marketingowe mające na celu wsparcie rozpoznawalności marek, a także poznanie preferencji zakupowych konsumentów. Efekt rosnącej popularności ekologicznych marek bezpośrednio przełożył się na dynamiki wzrostu wyników.
– Celem prowadzonych prac badawczo-rozwojowych w nowym obiekcie będą badania przemysłowe oraz prace rozwojowe z obszaru opracowania receptur, technologii oraz produkcji wytwarzania. Chcąc posiadać istotną przewagę w branży kosmetyków naturalnych, trzeba stawiać przed sobą wysoko zaawansowane technologiczne wyzwania. Wykorzystywanie w produktach Onlybio.life biosurfaktyny z rzepaku jest efektem jednego z nich – komentuje Marcin Pawlikowski. Grupa Boruta-Zachem zamierza zostać do 2023 r. największym producentem ekokosmetyków i ekośrodków czystości w Polsce.
KOMENTARZE