Rzadko obecnie zdarza się, aby firma istniała na rynku już ponad 60 lat. Co stoi za sukcesem firmy Barwa?
Małgorzata Brożyna: Hasło przyświecające firmie Barwa, od jej założenia w 1949 roku, to nowoczesna technologia w połączeniu z tradycją. Korzystamy z tego co najlepsze w tradycji - receptura, składniki a następnie łączymy to z nowymi technologiami produkcji. Stale inwestujemy w rozwój laboratorium badawczo- naukowego, wyposażanie parku maszynowego, jednocześnie śledząc tendencje na rynku, tak aby móc oferować produkty skuteczne i bezpieczne.
Jak zmieniała się oferta firmy? Na jakich produktach skupiała się w latach 80./90. a na jakich dziś?
M.B.: W roku 1977 Barwa wprowadziła do swojej oferty specjalistyczne mydła w kostce. Niektóre z nich - mydło siarkowe i undecylenowe produkowane są do dziś. Rok później rozpoczęła produkcję płynu do mycia naczyń Jagna. W kolejnych latach zaczęła wprowadzać kosmetyki przeznaczone do pielęgnacji skóry - w tym linię Miss - oraz szampony do włosów i płyny do higieny intymnej. Ostatnie lata dla marki Barwa były związane z poszerzaniem istniejącej oferty produktowej oraz zmianą wizerunku opakowań. Rok temu ( maj 2014) kluczowa linia Barwa Siarkowa przeznaczona do pielęgnacji skóry tłustej i trądzikowej, przeszła relaunch. Podstawą tej gamy jest znana od wieków koloidalna biosiarka, która w połączeniu innymi, skutecznymi składnikami aktywnymi stanowi doskonałe rozwiązanie dla osób borykających się z problemem trądziku. Wraz z nową wizualizacją opakowań, gama Barwa Siarkowa została wzbogacona o krem nawilżający o przedłużonym działaniu.
Pod koniec 2014 roku Barwa wprowadziła na rynek nowoczesną linię kosmetyków do wnętrz - Perfect House. To jedyna taka seria na polskim rynku, która łączy skuteczność środków czystości z perfumeryjnymi zapachami. Seria została poddana gruntownym testom w specjalistycznym laboratorium badawczym i otrzymała najwyższą rekomendację. Niepowtarzalne perfumeryjne aromaty utrzymują się jeszcze długo po zakończonym sprzątaniu. Nowoczesny design opakowań przyciągnie wzrok największego estety.
Marka Barwa sukcesywnie wzbogaca ofertę oraz zmienia i unowocześnia dotychczas oferowane kosmetyki. W ostatnich miesiącach zmianę wizerunku przeszła seria szamponów Barwa Ziołowa oraz Barwa Naturalna. W kwietniu 2015 została wprowadzona nowa linia specjalistycznych kremów do pielęgnacji nóg i stóp - Balnea Foot.
Prowadzą Państwo między innymi linie Barwa Ziołowa i Barwa Naturalna. Skąd to nastawienie na kosmetyki naturalnego pochodzenia?
M.B.: Od kilku lat obserwujemy rosnący popyt na składniki pochodzenia naturalnego
w kosmetykach. Klienci szukają i nadal będą szukać roślinnych składników w preparatach kosmetycznych. Barwa wykorzystuje naturalne wyciągi od samego początku istnienia firmy, jednocześnie doskonaląc i unowocześniając technologię wytwarzania, tak aby finalny produkt spełniał najwyższe standardy jakości, skuteczności i bezpieczeństwa.
W roku 2004 zrezygnowali Państwo z wykorzystywania tłuszczów zwierzęcych do produkcji mydeł. Dlaczego?
M.B.: Postawiliśmy na ekologię. Obecnie do produkcji mydeł używamy oleju palmowego, który jest jednym z najpopularniejszych olejów roślinnych na świecie. Ma zastosowanie zarówno w kosmetyce, jak i przemyśle spożywczym. Ma cenne właściwości nawilżające i regenerujące. Doskonale natłuszcza, uelastycznia i odżywia skórę a co najważniejsze, jest produktem pozyskanym bez szkody dla zwierząt.
Jakie cele na przyszłość przyświecają firmie?
M.B.: Stawiamy na stabilny rozwój firmy, poszerzanie dystrybucji i ekspansję na rynki zagraniczne. Zależy nam na silnym zakorzenieniu w świadomości marki Barwa, która produkuje kosmetyki spełniające obietnice, rozwoju linii produktów do pielęgnacji ciała oraz umacnianiu nowej linii kosmetyków do wnętrz - Perfect House.
Dziękuję za rozmowę.
KOMENTARZE