Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
O czym nam mówi certyfikat BDIH?
O czym nam mówi certyfikat BDIH?

Produkty posiadające certyfikat BDIH podlegają niezależnej i ciągłej kontroli w oparciu o rygorystyczne kryteria. BDIH (Federalne Stowarzyszenie Firm Przemysłowych i Handlowych dla Farmaceutów, Zdrowej Żywności, Suplementów Diety i Kosmetyków) jest stowarzyszeniem producentów i dystrybutorów non-profit. Kładzie nacisk na przejrzystość dla klientów i stworzenie równych warunków dla wszystkich uczestniczących przedsiębiorstw. Grupa robocza ds. kosmetyków naturalnych opracowała konkretne wytyczne. Kosmetyki wyprodukowane zgodnie z tą normą mogą otrzymać odpowiednią pieczęć zatwierdzenia. Najważniejszym priorytetem jest oznakowanie „prawdziwych” naturalnych kosmetyków i związane z tym unikanie wprowadzania konsumentów w błąd.

 

Certyfikacja

Certyfikacja jest odpłatną usługą komercyjną polegającą na potwierdzeniu przez niezależny podmiot, że dany produkt spełnia ustalone warunki. Posiadanie któregokolwiek z certyfikatów nie jest wymagane przez obowiązujące prawo. Można zatem powiedzieć, że potwierdza status kosmetyku, a przy tym wpływa korzystnie na wizerunek producenta, aczkolwiek jego brak nie wiąże się bezpośrednio z ujemnymi konsekwencjami prawnymi dla przedsiębiorcy. Do tego rodzaju certyfikatów można zaliczyć m.in.: ECOCERT, Kontrollierte Natur- Kosmetic BDIH, NaTrue, BIO Cosmetique Charte Cosmebio czy Soil Association Organic Standard.

 

BDIH

BDIH to skrót od Bundesverband Deutscher Industrie-und Handelsunternehmen für Arzneimittel, Reformwaren, Nahrungsergänzungsmittel und Körperpflegemittel – Narodowej Jednostki Niemieckiego Przemysłu i Przedsiębiorców Leków i Środków do Pielęgnacji Ciała. Ciągły trend do stosowania produktów naturalnych poskutkował już w 1996 r., w porozumieniu z producentami kosmetyków naturalnych, skonstruowaniem odpowiednich wytycznych dotyczących certyfikowania produktów naturalnych i nadających im odpowiedni znak – „Kontrollierte Natur-Kosmetik”. W przypadku norm BDIH, w odróżnieniu np. od ECOCERT, nie ma obowiązku przedstawiania na etykiecie procentowej zawartości substancji naturalnych oraz certyfikowanych surowców organicznych. Ponadto, aby dana firma otrzymała certyfikat, przynajmniej 60% jej produktów musi sprostać określonym wymaganiom.

 

Kryteria BDIH

W standardzie BDIH sformułowano klarowne kryteria pojęcia kosmetyku naturalnego, tak aby było ono czytelne i przejrzyste dla konsumenta:

  • Substancje roślinne muszą pochodzić z certyfikowanego surowca organicznego.
  • Dozwolone są surowce zwierzęce produkowane przez zwierzęta (np. mleko, miód), natomiast surowce zwierzęce z martwych kręgowców (np. olej norkowy, olej emu, tłuszcze zwierzęce) nie są dozwolone.
  • Eksperymenty na zwierzętach nie mogą być przeprowadzane ani stosowane podczas produkcji, opracowywania lub testowania produktów końcowych.
  • Surowce stosowane nie mogą być testowane na zwierzętach.
  • Do produkcji kosmetyków naturalnych oprócz procesów fizycznych, w tym ekstrakcji wodą, alkoholem roślinnym, kwasem węglowym, tłuszczami roślinnymi i olejami oraz pochodną glicerolu, dopuszcza się również procesy enzymatyczne i mikrobiologiczne, ponieważ występują one w przyrodzie.
  • Ponadto można uzyskać surowce z substancji naturalnych, takich jak tłuszcze, oleje i woski, cukry, skrobia, celuloza, białka, polisacharydy, witaminy, poprzez hydrolizę, uwodornienie, estryfikację lub inne rozszczepienia i kondensacje.
  • Można stosować tylko wybrane, identyczne z naturalnymi konserwanty. Wymagane jest tutaj odpowiednie oznaczenie.
  • Dozwolone są tylko naturalne substancje zapachowe zgodne z normą ISO 9235 i zapachy pochodzące z biotechnologii.

 

Substancje, których nie wolno używać:

  • barwniki organiczno-syntetyczne,
  • syntetyczne zapachy,
  • etoksylowane surowce,
  • silikony,
  • parafiny i inne produkty naftowe,
  • surowce roślinne i zwierzęce oraz produkty końcowe poddane działaniu promieniowania jonizującego.
KOMENTARZE
news

<Kwiecień 2024>

pnwtśrczptsbnd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
Newsletter