Szeroka reprezentacja sektora i administracji
Branżowy Okrągły Stół został zainicjowany przez dr Żanetę Gortat-Stanisławską, CEO firmy MG Evolution, we współpracy z marszałek senatu Małgorzatą Kidawą-Błońską, która objęła wydarzenie swoim patronatem i otworzyła obrady. Przy jednym stole zasiedli Pani Marszałek z zespołem swojego gabinetu, Karolina Zioło-Pużuk, sekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Jerzy Małachowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, liczni przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju i Technologii, na czele z Piotrem Zabadałą oraz Moniką Łyk z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego reprezentowali wiceprezesi Anna Bieluń (MINISTERSTWO; Bielun&Bielun) i Henryk Orfinger (Dr Irena Eris), członek rady nadzorczej, Krzysztof Wasilewski (Orientana), zespół biura (Justyna Żerańska, Ewa Starzyk, Aleksandra Lau-Wyzińska, Milena Milik, Dorota Rejman, Magdaleana Turowska) i liczni reprezentanci firm członkowskich: 4 Szpaki, Aromat Vertex, Dr Irena Eris, Dr. Bazela Cosmetics Consulting, Graylabs, Haleon, L’Oréal Poland and Baltic HUB, Laboratorium Kosmetyczne AVA, Marion, MG Evolution i Yonelle. Dzięki temu dyskusja była wielowymiarowa i odzwierciedlała realne potrzeby środowiska. – Jest dla nas wielką radością fakt, że związkowe inicjatywy cieszą się tak dużym zaufaniem przedsiębiorców i systematycznie rośnie liczba firm biorących udział w tego typu spotkaniach. Dzięki temu możemy precyzyjnie, na konkretnych przykładach i w sposób wiarygodny, omawiać rozmaite kluczowe dla biznesu kosmetycznego kwestie – mówi Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.
Kosmetyki „made in Poland” – potencjał dla całej gospodarki
To pierwsze od dawna spotkanie Kosmetycznych w Senacie Rzeczypospolitej miało na celu zainicjowanie procesu prowadzącego do opracowania spójnej mapy drogowej dla rozwoju przemysłu kosmetycznego. A moment jest ważny – zarówno rodzimy, jak i europejski sektor aktualnie walczy mocno o zachowanie konkurencyjności i szans na stabilny wzrost. Okrągły Stół obradował więc wokół tematów, które w ostatnich latach najczęściej były wskazywane przez branżę jako te o kapitalnym znaczeniu. Były wśród nich: innowacje i inwestycje w B+R jako motor rozwoju sektora, wzmocnienie marki „made in Poland” w Europie i na świecie, bariery administracyjne i legislacyjne, potrzeba stałej czy płynnej współpracy między administracją a firmami i światem nauki. – Nie wszystkie watki udało nam się wyczerpać podczas tego spotkania, ale otrzymaliśmy wstępne deklaracje, że będą kolejne. To dla nas szalenie ważne, bo przemysł kosmetyczny jest jednym z najbardziej nowoczesnych i innowacyjnych sektorów polskiej gospodarki i powinien być otoczony szczególną troską administracji. Jest tu rodzimy kapitał, know how od pokoleń, cała niezbędna branży infrastruktura, wykształcone i wyspecjalizowane kadry. Nasze produkty trafiają do setek krajów na wszystkich kontynentach, więc mamy wszelkie warunki, by kosmetyki „made in Poland” stały się jednym z globalnie rozpoznawanych symboli nowoczesnej polskiej gospodarki – komentuje inicjatorka spotkania dr Żaneta Gortat-Stanisławska, CEO firmy MG Evolution. Wszyscy uczestnicy zgodzili się, że Okrągły Stół powinien mieć charakter cykliczny. Do omówienia nadal pozostało wiele wątków, m.in.: rozwinięcie listy barier, omówienie branżowych propozycji legislacyjnych, wymiana wiedzy i doświadczeń z innymi resortami i agendami rządowymi itd. To dopiero początek, ale fundament został położony.

KOMENTARZE