Jak ochronić opaloną skórę klienta przed chorobą nowotworową??
08.09.2010
Sezon intensywnych kąpieli słonecznych został definitywnie zakończony, warto więc zastanowić się nad sposobami naprawy uszkodzeń, które powstały w naszej skórze za sprawą działania promieni ultrafioletowych.
Chociaż od dawna wiadomo, że niektóre rośliny chronią naszą skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych, to rzadko kiedy badane są całe grupy takich substancji.

Naukowcy z University of Texas Health Science Center w San Antonio podjęli się przebadania kombinacji roślinnych, które miałyby wspomagać obronne zdolności naszej skóry i hamować powstawanie nowotworów.

Eksperymenty prowadzone na zmodyfikowanych genetycznie myszach wykazały, że mieszanki skomponowane z winogron, jagód, orzechów i innych surowców roślinnych znacznie zmniejszają ryzyko powstawania nowotworów u osób szczególnie narażonych np. palaczy lub osób uzależnionych od solarium.

Jak mówi prof. farmakologii Zbigniew Walaszek z Health Science Center, skonstruowane na podstawie tych badań, suplementy, kremy czy filtry mogą być rozwijane, testowane na ludziach, a następnie wykorzystywane do zapobiegania rakowi skóry.

Magdalena Kowalczyk, naukowiec pracujący przy badaniach, dodaje, że opisane kombinacje mogą być bardzo przydatne w profilaktyce nie tylko raka skóry, ale też innych nowotworów nabłonkowych u ludzi. Dodatkową zaletą nowych produktów jest osiągnięcie wysokiej skuteczności przy ograniczeniu działań ubocznych.

Źródło: PAP