Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Henkel ogłasza dobry początek
12.05.2006
„Z sukcesem rozpoczęliśmy nowy rok finansowy. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z silnego, organicznego wzrostu sprzedaży, do którego przyczyniły się wszystkie działy biznesowe” oświadczył Ulrich Lehner, Prezes Zarządu Henkel KGaA.


Wprowadzenie na rynek licznych, nowatorskich produktów, przy wsparciu ukierunkowanych działań reklamowych, okazało się sukcesem. W kategoriach regionalnych, najsilniejszy wzrost ponownie odnotowano w Europie Wschodniej, Ameryce Łacińskiej oraz regionie Azji i Pacyfiku”

  • Wzrost sprzedaży o 11,4% do poziomu 3,048 mld euro
  • Szybkie tempo wzrostu organicznego o wartości 5,9%
  • Zysk operacyjny (EBIT): + 11,7% do 295 mln euro
  • Dochody netto: + 10,1% do 185 mln euro.

    W pierwszym kwartale 2006 roku firma Henkel odnotowała sprzedaż w wysokości 3,048 mld euro, osiągając 11,4% wzrost. Wzrost organiczny, tzn. wzrost skorygowany o kursy walutowe i inwestycje/dezinwestycje, osiągnął bardzo obiecujący poziom 5,9%. Przyczyniły się do tego wszystkie działy biznesowe firmy, przy szczególnie dużym wsparciu Działu Klejów Konsumenckich i dla Profesjonalistów oraz Henkel Technologies. Przy poziomie 295 mln euro, zysk operacyjny (EBIT) był o 11,7% wyższy, niż w odpowiednim okresie ubiegłego roku. W przypadku Działu Środków Piorących i Czystości, sprzedaż działu artykułów spożywczych firmy Dial Corporation, spowodowała wzrost zysku operacyjnego o 16 mln euro. Większa część tej kwoty została ponownie zainwestowana na rynku. Zwrot ze sprzedaży (EBIT) wyniósł 9,7%, osiągając poziom zbliżony do ubiegłorocznego. Zwrot kapitału zaangażowanego (ROCE) wzrósł o 1,0 pp do poziomu 13,1%. Ze względu na spadek wartości inwestycji Henkla w Lion Corporation of Japan, dochód z udziałów spadł z około 17 do 13 mln euro. Wydatki odsetkowe netto wykazały spadek z (-)56 mln do (-)47 mln euro, głównie dzięki braku płatności odsetkowych od wysokokuponowych obligacji Dial and Sovereign, które figurowały w danych za ubiegły rok oraz ze względu na zmiany w sposobie uznawania strat aktuarialnych. W ogólnym rozrachunku wartość pozycji finansowych wzrosła z (-)39 mln euro do (-)34 mln euro. Ze względu na opłaty podatkowe, związane ze sprzedażą Dial’s Armour Foods, stawka opodatkowania wzrosła z 25,7% do 29,1%. Dochody netto za kwartał, po odliczeniu należności na rzecz udziałowców mniejszościowych, wyniosły 181 mln euro, czyli o 9,7% więcej, niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Zysk w przeliczeniu na jedną akcję uprzywilejowaną wzrósł odpowiednio o 9,7% do poziomu 1,27 euro. Wyniki w sektorze przedsiębiorstw Przy poziomie 1,009 mld euro, sprzedaż Działu Środków Piorących i Czystości była o 5,4% wyższa niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Tempo organicznego wzrostu wyniosło 2,6%. Zysk operacyjny wzrósł o 6,1%, osiągając poziom 114 mln euro. Szczególnie dobre wyniki odnotowano w Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej i Azji, przy jednoczesnym wzroście udziałów rynkowych w każdym z tych regionów. W segmencie środków piorących skoncentrowano się na działaniach związanych z produktem Persil („Anti Grey”) oraz Purex („Whitening”), przez zastosowanie wspólnych koncepcji i rozwoju technologii dla obu tych marek w największych regionach. Ponadto Purex po raz pierwszy otrzymał na rynku amerykańskim wsparcie w postaci reklam telewizyjnych. Szczególnie wysokie tempo wzrostu odnotowano w segmencie środków czystości. Zdecydowanie najbardziej przyczyniły się do tego wyniki osiągnięte w Ameryce Północnej, a zwłaszcza produkcja odświeżaczy do powietrza. Na Bliskim Wschodzie osiągnięto znaczny wzrost udziałów rynkowych w kategorii środków do zmywania naczyń. Sprzedaż Działu Kosmetyków Pielęgnacyjnych była o 8,1% wyższa niż w odpowiednim okresie ubiegłego roku, osiągając poziom 642 mln euro. Tempo organicznego wzrostu wyniosło 4,8%. Zysk operacyjny wzrósł o 8,3%, do poziomu 74 mln euro. Szczególnie dobre wyniki osiągnięto w Europie Zachodniej. W Niemczech tempo wzrostu było wyższe od średniego, podobnie jak w Europie Wschodniej i Ameryce Łacińskiej. W sektorze środków do pielęgnacji włosów odnotowano bardzo dobre wyniki i wzrost udziałów rynkowych. Poza sukcesami w rozwoju innowacyjnych produktów w segmencie farb do włosów, dobre wyniki przyniosły także skoncentrowane działania w segmencie stylizacji, w tym odnowienie serii produktów Taft i wprowadzenie nowej linii Taft Complete. Segment środków do pielęgnacji ciała także odnotował dobre wyniki. Żele pod prysznic Fa Yogurt utrzymały swoją popularność, sukcesem zakończyło się też wprowadzenie na rynek żeli i dezodorantów z linii Fa Asia Spa. Podobnie kształtowały się wyniki osiągane przez ten asortyment produktów w Ameryce Północnej, gdzie do wzrostu sprzedaży przyczyniło się wprowadzenie żelu pod prysznic i mydła Dial for Men. W sektorze środków do pielęgnacji skóry wprowadzono nową linię produktów przeciwdziałających starzeniu - Diadermine Global Action 9. W sektorze środków higieny jamy ustnej odnotowano dalsze sukcesy na skutek wprowadzenia na rynek pasty Theramed SOS Sensitive. Sektor środków fryzjerskich, wraz z odświeżoną serią farb do włosów Igora Royal, odnotował wyniki powyżej przeciętnej. Sprzedaż w Dziale Klejów Konsumenckich i dla Profesjonalistów wzrosła o 20,8%, osiągając poziom 448 mln euro. Sprzedaż w Dziale Henkel Technologies wzrosła o 17,1%, do poziomu 887 mln euro. Henkel potwierdza swoją prognozę sprzedaży i zysków na 2006 rok. Firma oczekuje poprawy warunków rynkowych, która będzie skutkować niewielkim wzrostem sprzedaży i tempem wzrostu wyższym od średniej rynkowej. W 2006 roku Henkel zamierza osiągnąć tempo wzrostu organicznego sprzedaży rzędu 3 do 4% (po korekcie ze względu na kursy wymiany oraz inwestycje/dezinwestycje). O 10% planowany jest wzrost zysku operacyjnego (EBIT, po skorygowaniu o kursy walutowe) i o tyle wzrost dochodu na jedną akcję uprzywilejowaną (EPS).

  • KOMENTARZE
    news

    <Lipiec 2025>

    pnwtśrczptsbnd
    30
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    1
    2
    3
    Newsletter