Renomowany konkurs The Cosmetic Victories ma na celu nagradzanie naukowców oraz małych i średnich firm prowadzących innowacyjne projekty związane z branżą perfumeryjną i kosmetyczną, które będą kreowały przyszłość branży kosmetycznej. Jego celem jest również nawiązywanie współpracy w zakresie komercjalizacji innowacji. Prestiżowe jury, złożone z naukowców i ekspertów z dziedziny kosmetologii innowacyjnej (m.in. LVHM, Yves Rocher, L'Oreal), 30 marca nagrodziło InventionBio podczas ceremonii, która była transmitowana na żywo w telewizji Cosmetic Valley. Wydarzenie jest organizowane corocznie we Francji w Dolinie Kosmetycznej od 2015 r.
– Do konkursu zgłosiło się ponad 80 projektów z całego świata, a to właśnie nasza technologia została doceniona w finale konkursu przez tuzy światowego rynku kosmetycznego, jesteśmy bardzo dumni z tego zwycięstwa. Już jako uczestnicy w czasie ewaluacji projektów mieliśmy szanse na zaprezentowanie naszych osiągnięć szerokiemu gronu odbiorców. Teraz jako laureaci jesteśmy zaproszeni na jesienne spotkanie Doliny Kosmetycznej w Paryżu – mówi Marcin Łukaszewicz, prezes InventionBio. – Wzmocnienie relacji ze światową czołówką pomoże nam w przyspieszeniu komercjalizacji naszej technologii na największych zagranicznych rynkach kontraktami na dostarczenie surowców kosmetycznych do największy rynkowych graczy – podkreśla.
InventionBio jest właścicielem innowacyjnej technologii opartej na procesie biotransformacji biomasy roślinnej z wykorzystaniem przeznaczonych na ten cel mikroorganizmów probiotycznych. W procesie biorafinacji pozyskuje się m.in. biosurfaktanty i biopolimery, wykorzystywane w przemyśle kosmetyczno-chemicznym oraz inne związki o właściwościach prozdrowotnych do zastosowania w żywności i paszach dla zwierząt. W październiku spółka poinformowała, że podpisała umowę na prospekt emisyjny z domem maklerskim INC i ma zamiar równolegle z HUB.TECH S.A. zadebiutować na rynku głównym GPW w 2021 r.
KOMENTARZE