Czy może Pani zdradzić, jaki jest klucz do sukcesu w prowadzeniu rodzinnej spółki z takimi tradycjami jak Delia Cosmetics?
Na sukces firmy składa się wiele rzeczy. W naszym przypadku duże znaczenie ma to, że jesteśmy firmą rodzinną. Tworzymy własną historię, na którą składają się lepsze i gorsze momenty, ale to nas zbliża. Jesteśmy stale obecni w firmie, a we wszystko, co robimy angażujemy się pełnym sercem i nigdy się nie poddajemy, konsekwentnie dążymy do celu. Delia Cosmetics to również (i przede wszystkim) utalentowani i wykształceni pracownicy, którzy dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu od tylu lat pracują na sukces firmy.
Jakie możemy obecnie zaobserwować trendy w kosmetologii i jakie to ma przełożenie na Państwa obecną ofertę?
Trendy na rynku kosmetycznym stale się zmieniają. My jako firma staramy się być stale na bieżąco, cały czasu poszukujemy czegoś lepszego, nowoczesnego i bardziej innowacyjnego, co sprosta oczekiwaniom naszych klientów.
Naturalny, świeży look i mocno podkreślone usta to jeden z wiodących trendów w makijażu ostatniego sezonu. Z tą myślą powstała nowa kolekcja makijażowa, w której znaleźć kosmetyki niezbędne do jego wykonania. Już niebawem pojawią się kolejne. Hitem na rynku są lakiery hybrydowe, które również mamy w swojej ofercie. W kosmetyce białej dużą wagę przywiązujemy do składników aktywnych – smocza krew, wyciąg ze śluzu ślimaka to hit ostatnich miesięcy. Wszystkie te składniki można również znaleźć w naszych produktach. W koloryzacji i pielęgnacji włosów coraz częściej stawiamy na bezpieczeństwo, dlatego farby bez amoniaku, PPD i utleniaczy oraz szampony i odżywki bez soli to podstawa.
Jak ocenia Pani kondycję rodzimej branży kosmetologicznej? Czy skutecznie konkurujemy z zagranicznymi koncernami?
Polska branża kosmetyczna rośnie w siłę i skutecznie walczy z zagranicznymi koncernami. Coraz bardziej wyróżnia się na tle Europy i innych krajów. Polscy producenci inwestują w wysokiej jakości surowce i nowoczesne technologie, dzięki czemu ich kosmetyki pozostają bardziej konkurencyjne pod względem jakości, jak i ceny. Przykładem jest nasza firma – produkty Delia Cosmetics dostępne są w 65 krajach na całym świecie, a w ciągu roku odnotowaliśmy 30-proc. wzrost sprzedaży.
Świadczenie usług w zakresie Private Label ukrywa markę firmy, w jaki sposób więc wizerunkowo można skorzystać na takiej działalności?
Po pierwsze - to nie jest tak, że marka firmy jest ukrywana. Bardzo często widnieje ona na opakowaniu jako podmiot odpowiedzialny. Po drugie private label stawia przed nami nowe wyzwania pod kątem organizacyjnym, produkcyjnym i technologicznym. To są cenne doświadczenia, które umożliwiają ciągły rozwój.
Firma otworzyła nowy zakład produkcyjny, a więc odnotowuje kolejny sukces na swoim koncie. Jakie cele stawiacie sobie Państwo w najbliższej przyszłości?
Nowy zakład to przede wszystkim zwiększone możliwości dla Delia Cosmetics jako producenta marek własnych. Jest on skupiony na kosmetyce kolorowej. Portfolio produktów w tej kategorii będzie znacznie rozszerzane. Z tej okazji czynione są nowe inwestycje - nasz park maszynowy został właśnie powiększony o jedną z najnowocześniejszych maszyn do produkcji lakierów. W planach jest również dalsza rozbudowa firmy. W najbliższym czasie w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej powstanie kolejny zakład dedykowany kosmetyce białej.
Nasze cele? Stały rozwój, odnotowanie kolejnego wzrostu sprzedaży, zwiększenie udziałów w rynku oraz ekspansja kolejnych krajów.
Rozmawiała Aleksandra Kowalczyk
KOMENTARZE