Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Globalny sukces polskiej wódki
28.03.2008
Jak wynika z najnowszego rankingu niezależnej amerykańskiej agencji Impact Databank sprzedaż produkowanej u nas wódki Wyborowej rośnie najszybciej na świecie.


Ranking obejmuje okres ostatniego roku i mierzy się w nim sto największych marek mocnych alkoholi z całego świata. Największy wzrost sprzedaży zanotowała właśnie Wyborowa o 52,1%. Można ją spotkać w sklepach na czterech kontynentach (w Europie, Ameryce Południowej, Azji i Afryce). Wyborowa, należąca do sieci Grupy Pernod Ricard daje firmie z Poznania 56 miejsce w ogólnym rankingu sprzedaży alkoholi na całym świecie.

Andrzej Szumowski, wiceprezes zarządu Wyborowej S.A. uważa, że tak ogromny sukces jest owocem zmiany wizerunku i strategii marketingowej. Zmieniła się butelka i etykieta, na każdej można zobaczyć poznański ratusz.

Głównymi odbiorcami Wyborowej są Europa Zachodnia (Francja, Włochy, Wielka Brytania, Szwajcaria, Niemcy), Ameryka Południowa (Meksyk, Brazylia) i Azja (Chiny).

W rankingu dynamiki sprzedaży wódek są jeszcze dwie polskie marki, czyli Luksusowa zajmująca miejsce piąte (29,4% wzrost sprzedaży) i Sobieski z 16% wzrostem sprzedaży. Jednak to właśnie Sobieski grupy Belvedere ma ósme miejsce w ogólnym światowym rankingu sprzedaży wódek. W pierwszej 50 możemy znaleźć jeszcze Absolwenta, Żołądkową Gorzką oraz Bolsa. Polska zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem sprzedaży wódek.

Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań
KOMENTARZE
Newsletter