Andrzej Szumowski, wiceprezes zarządu Wyborowej S.A. uważa, że tak ogromny sukces jest owocem zmiany wizerunku i strategii marketingowej. Zmieniła się butelka i etykieta, na każdej można zobaczyć poznański ratusz.
Głównymi odbiorcami Wyborowej są Europa Zachodnia (Francja, Włochy, Wielka Brytania, Szwajcaria, Niemcy), Ameryka Południowa (Meksyk, Brazylia) i Azja (Chiny).
W rankingu dynamiki sprzedaży wódek są jeszcze dwie polskie marki, czyli Luksusowa zajmująca miejsce piąte (29,4% wzrost sprzedaży) i Sobieski z 16% wzrostem sprzedaży. Jednak to właśnie Sobieski grupy Belvedere ma ósme miejsce w ogólnym światowym rankingu sprzedaży wódek. W pierwszej 50 możemy znaleźć jeszcze Absolwenta, Żołądkową Gorzką oraz Bolsa. Polska zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem sprzedaży wódek.
Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań
KOMENTARZE