Jak wynika z badania Europe Health 2006 przygotowanego przez Reader’s Digest aż 60 % badanych Europejczyków wskazywało farmaceutę jako źródło informacji o zdrowiu, a 70 % deklarowało wykorzystywanie artykuły prasowych do pogłębiania swojej wiedzy.
Dla 1,5 miliona zarejestrowanych pacjentów APTEKI dbam o zdrowie reprezentują jedną z największych w Polsce bezpłatnych akcji edukacji zdrowotnej. Prawie pół roku po zarejestrowaniu pierwszego pacjenta uczestnicy zaczęli otrzymywać do domów miesięcznik „Dbam o Zdrowie” – czasopismo popularyzujące profilaktykę zdrowia i urody. Kilkaset artykułów opublikowanych do dzisiaj oraz odpowiedzi na pytania pacjentów zaowocowały tym, że dla wielu z nich, kolekcjonujących każdy numer, gazeta stała się domową encyklopedią zdrowia.
Wyróżnienie „Gazety Finansowej” oznacza, że stworzenie nowego systemu dystrybucji nie tylko okazało się skuteczne, ale jest również doceniane przez środowisko biznesowe. Dzięki współpracy prywatnej apteki z giełdową spółką uzyskujemy z jednej strony najlepszy serwis dla pacjenta, a z drugiej niskie koszty funkcjonowania na poziomie apteki i hurtowni. Apteka otrzymuje najlepszy dostęp do oferty rynkowej pod względem asortymentu i ceny, dzięki czemu zyskuje pacjent – powiedział Jacek Szwajcowski, prezes PGF.
Badanie Europe Health to największy sondaż, badający opinie Europejczyków na temat własnego zdrowia, dostępnych źródeł informacji o schorzeniach, stosowanych lekach, sposobach leczenia oraz stosunku do firm farmaceutycznych. W 2006 roku, druga edycja badania, objęła 25 000 respondentów z 15 europejskich krajów (Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Niemcy, Węgry, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania). W Polsce w badaniu uczestniczyło 990 respondentów. Respondenci zostali wyłonieni z czteromilionowej bazy europejskich prenumeratorów miesięcznika.
Źródło: informacja prasowa Polskiej Grupy Farmaceutycznej
KOMENTARZE